نخست وزیران عراق و ترکیه آخرین تحولات نبرد آزادسازی موصل و مسئله استقرار نیروهای ترک در یک پایگاه نزدیک این شهر را بررسی کردند.

تاکید بر حاکمیت عراق و خروج نیروهای ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی العبادی و یلدریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور شامگاه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در گفت و گوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود بنعلی یلدریم، نبرد آزادسازی شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق و همچنین مسئله استقرار نیروهای نظامی ترکیه در پایگاه نظامی «بعشیقه» در شمال شرق این شهر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق در این گفت و گوی تلفنی ضمن تاکید بر تمایل کشورش برای برقراری روابط مستحکم با تمامی کشورها از جمله ترکیه، رفع موانع پیش روی گسترش روابط را بااهمیت خوانده و خروج نیروهای نظامی این کشور از پایگاه بعشیقه و اعلام رسمی این مسئله را نیز ضروری دانست.

العبادی بر لزوم احترام تمامی کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید کرده و خاطر نشن ساخت که نیروهای این کشور پیروزی های زیادی در برابر تروریست های داعش رقم زدند و مناطق زیادی از جمله در استان نینوا به عنوان پایگاه اصلی این گروهک تروریستی نیز آزاد ساختند.

نخست وزیر ترکیه نیز به نوبه خود پیروزی های بزرگ نیروهای عراقی به فرماندهی العبادی در برابر تروریست های داعش را مورد تمجید قرار داده و بر این مسئله تاکید کرد که کشورش به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام می گذارد.

یلدریم که با العبادی تماس گرفته بود، ضمن تاکید بر این که نیروهای نظامی ترکیه پس از آزادسازی موصل به ماموریت خود در پایگاه بعشیقه پایان داده و از آن عقب نشینی می کنند، از تلاش کشورش برای ادامه روابط تجاری و اقتصادی با عراق خبر داده و برگزاری نشست کمیته راهبردی عالی دو جانبه در بغداد با ریاست نخست وزیران دو کشور را ضروری دانست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.