بیرجند- جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی از تدوین سند ملی منطقه‌ای تولید اشتغال و صادرات خبر داد و گفت: توسط بسیج اساتید خراسان جنوبی این سند تدوین شده است

سند ملی منطقه‌ای تولید، اشتغال و صادرات در خراسان جنوبی تدوین می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید حسن حسینی ظهر یکشنبه درنشست خبری مسئولان بسیج اساتید دانشگاهیان خراسان جنوبی اظهار داشت: بر آن شدیم تا برش اقتصاد مقاومتی در سند آمایش منطقه‌ای داشته باشیم و کار آمایش را با نگاه اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.

وی افزود: این سند در موازات با برنامه‌های دیگر نیست بلکه یک برش با نگاه اقتصاد مقاومتی در تولید، اشتغال، صادرات در قالب آمایش است و ۴ کارگروه که مسئولان آن از اساتید برجسته و صاحب نظر در این راستا هستند فعالیت دارند.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت:  اهداف طرح در مرحله نخست این است که بتوانیم توانمندی و پتانسیل موجود در خراسان جنوبی را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده و مزیت سنجی کنیم.

حسینی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های مزیت‌دار زیادی دارد اظهار داشت: زعفران، زرشک، عناب و گردشگری و معدن مزایای استان است که بخشی از آنها منحصر به فرد است و بعد از شناسایی در مرحله بعد به در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود که این طرح تا پایان سال آماده می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه بالای ۸۰ درصد از اساتید خراسان جنوبی بسیجی بوده و در هیئت‌های علمی عضویت دارند گفت: ۳۴۰ حلقه علمی پژوهشی در بسیج اساتید استان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های ما در سازمان بسیج اساتید در طول سال ۹۵ در قالب چند برنامه خاص دنبال می‌شود که در این راستا ابلاغیه‌های مختلفی داریم و در قالب آن برنامه‌های خود را به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج استاید خراسان جنوبی تشکیل حلقه‌های علمی پژوهشی است که در حال حاضر ۳۴۰ حلقه علمی پژوهشی با حضور اساتید برجسته استان تشکیل شده است و در آن اساتید به همراه دانشجویان موضوعات و طرح‌هایی را دنبال می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه در حلقه‌های علمی پژوهشی خراسان جنوبی طرح‌های در زمینه استان تعریف شده است و آنها جنبه کاربردی دارند، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان، افتتاح خانه آموزش پژوهش بسیج اساتید در دانشگاه پیام نور بیرجند است که محل بحث و گفت‌وگوی و تبادل اطلاعات اساتید است.

وی گفت: حلقه‌های صالحین بسیج اساتید از دیگر برنامه‌هایی است که با قوت در بسیج اساتید خراسان جنوبی دنبال می‌شود و تمامی اساتید بسیجی ما در حلقه‌های صالحین عضویت دارند و در هر حلقه بین ۱۲ تا ۱۸ نفر از اساتید عضو هستند که اعضا در بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مهارتی با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی افزود: یکی از نقاط قوت حلقه‌های بسیج اسایتد این است که سبب می‌شود اساتید در آنجا با یکدیگر بیشتر آشنا شده و در مباحث مختلف با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بپردازند و علاو ه بر آن جلسات هم‌اندیشی در قالب موضوعات مختلف از جمله معضلات طلاق، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در جلسات هم‌اندیشی بسیج اساتید خراسان جنوبی دنبال می‌شود.

حسینی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج اساتید در خراسان جنوبی است اظهار داشت: در طول سال در هر کدام از دانشگاه‌های خراسان جنوبی طبق برنامه‌ریزی‌ها باید بین دو تا ۳ کرسی آزاداندیشی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.