کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری جشنواره آواها و نغمات آیینی یاسین در کرمان خبر داد.

جشنواره آواها و نغمات آیینی یاسین در کرمان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از کرمان، یکشنبه ۲۱ آذر،  محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برگزاری این جشنواره در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و توسعه، تبلیغ و ترویج و حمایت از آثار فاخر و خلاق و تربیت نسل آینده ایران اسلامی و تعمیق فرهنگ ناب قرآنی است.

علیزاده تصریح کرد: با فراهم آوردن بستری مناسب برای تولید و ارائه آثار فاخر این مسابقه برگزار می شود، لذا علاقمندان به شرکت در این مسابقه ضمن تکمیل فرم ثبت نام آثار خود را تا تاریخ ۲۰ دی ماه ۹۵ به آدرس دبیرخانه جشنواره از طریق پست یا به صورت حضوری اقدام کنند.

وی افزود: هر گروه شرکت کننده در مسابقه فقط می تواند در یک بخش شرکت کند و آثار می تواند به زبان فارسی و عربی باشد.

علیزاده با تاکید به اینکه تمام حقوق معنوی آثار برگزیده در هفته قرآن و عترت برای دبیرخانه محفوظ است، گفت: تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آثار به معنای پذیرش مقررات مسابقه بوده و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده است.

وی با بیان شرایط پذیرش و ارسال آثار، افزود: شرکت در تواشیح و سرود به صورت غیرحضوری است و گروه های متقاضی موظف به ارائه رزومه کاری، معرفی کار، متن اجرا و تصویر اجراهای انجام شده به صورت DVD در دو حلقه CD هستند.

وی بیان کرد: آثار ارسالی باید جدید و حداکثر تولید سه سال اخیر باشد و در مسابقات و جشنواره ها حائز رتبه برتر نشده باشد و ارائه شعر مکتوب اثر با نام سراینده و نام سازندگان آهنگ سرودها در قالب word فونت ۱۴ZAR بر روی لوح فشرده به فرمت PDF به دبیرخانه ارسال شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه حضور یک فرد به عنوان سرپرست گروه الزامی است، افزود: حداکثر زمان اجرا ۱۰ دقیقه و تعداد اعضای گروه تواشیح و سرود از پنج نفر کمتر و از شش نفر بیشتر نباشد.

وی با اشاره به موضوع مسابقه، افزود: کلیه موضوعات مرتبط با علوم و مفاهیم قرآنی، داستان های قرآن کریم، سیره و زندگی پیامبر اکرم و ائمه اطهار، اهل بیت (ع)، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، مدافعان حرم، ولایت مداری و مهدویت، روحیه مقاومت و پایداری، عفاف و حجاب، ظلم ستیزی و اقتصاد مقاومتی موضوعات این مسابقه است.

علیزاده گفت: آراستگی و لباس متحدالشکل و همچنین چیدمان گروه دارای امتیاز ویژه است و استفاده از متن عربی در گروه تواشیح الزامی است.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ دی ماه ۹۵ و زمان اعلام برگزیدگان ۳۰ دی ماه ۹۵ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.