نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه هیات رئیسه طبق آئین نامه نباید در مورد استیضاح آخوندی تعلل کند، افزود: تعلل در استیضاح نه به نفع مجلس و نه به نفع دولت است چرا که احتمال نتیجه دادن لابی ها را مطرح می کند.

حداقل حُسن استیضاح آخوندی حذف شایعات مبنی بر لابی گری است

سید محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«قدس آنلاین» در واکنش به معطل ماندن طرح  استیضاح وزیر راه و شهرسازی و  در مجلس، که به دنبال حادثه اخیر قطار محور مشهد – تبریز که منجر به کشته شدن تعدادی از هم وطنان مان شد، اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس طبق وظیفه اش با تعامل بین استیضاح کنندگان و وزیر سعی می کند که طرح آن  در صحن علنی مجلس به تعویق افتد یا پس گرفته شود؛ در واقع هیات رئیسه این رویه را برای تمام طرح های استیضاحی که در مجلس مطرح می شود، در پیش می گیرد.  

وی در خصوص برآورد شخصی اش از سرانجام استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: بر آورد من این است که این استیضاح انجام شدنی است، البته باید توجه داشت که استیضاح منوط به رای مجلس است اما معتقدم اینکه یک وزیر شفاف پاسخ دهد و افکار عمومی هم بشنوند به تثبیت نظام ما کمک می کند و نباید خیلی ها ناراحت باشند که چه اتفاقی می افتد.

ابطحی با بیان اینکه در واقع شخص وزیر راه و شهرسازی باید از حضور و پاسخگویی در مجلس استقبال کند، افزود: ناراحتی ها در قبال استیضاح بی مورد است چرا که حداقل حسن این استیضاح این است که جلوی شایعات را می گیرد، پس خود وزیر از این مسئله استقبال کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هیئت رئیسه طبق آیین نامه خیلی معطل نکند و باید آن را ارجاع داده و در دستور کار قرار دهد تا حداقل هفته آینده شاهد در دستور کار قرار گرفتن این استیضاح در صحن علنی مجلس باشیم.

وی تاکید کرد:هئیت رئیسه دستور دهد تا استیضاح جلوتر انجام شود چرا که هر چقدر این استیضاح معطل شود مطلوب نیست، هم به نفع دولت نیست و هم به نفع نمایندگان مجلس نیست و صرفا شایعات را بیشتر می کند.

ابطحی در عین حال در خصوص کشدار شدن طرح های استیضاح و پس گرفتن امضاهای برخی از نمایندگان در جریان استیضاح های مطرح شده در مجلس، متذکر شد: این روند به نفع نیست  و شایعات را بیشتر می کند؛ یعنی اگر احتمال نتیجه دادن لابی ها در طرح های استیضاح مطرح شود مجلس در معرض تهمت قرار می گیرد و شائبه معامله با وزیر پر رنگ می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.