داریوش فرضیایی جلوتر بودن بچه‌ها از بزرگترها در فضای مجازی را واقعیت تلخ امروز جامعه دانست و آن را در بعضی خانواده‌ها ابزاری برای از سرباز کردن بچه‌ها از سوی والدین معرفی کرد.

فرضیایی: بچه‌ها از بزرگترها در فضای مجازی جلوتر هستند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم، نشست رسانه‌ای مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل ۲» ظهر یکشنبه در استودیو فیلمبرداری این برنامه برگزار شد.

مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده این مجموعه محور سری دوم محله گل و بلبل را فرهنگسازی برای استفاده کودکان از فضای مجازی اعلام کرد.  

وی با تاکید بر اینکه موضوعات برنامه‌هایی که مربوط به کودکان و نوجوانان است برای تاثیرگذاری باید تکرار شوند، تکرار مسئله استفاده درست از فضای مجازی در طول ۹۰ قسمت را صحیح دانست.  

این تهیه کننده محور دیگر این برنامه را آموزش برخورد درست والدین در قبال استفاده فرزندانشان از فضای مجازی دانست.  

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد اهمیت فضای مجازی از کم‌کاری برنامه‌سازان جهت ایجاد فرهنگ درست استفاده از این ابزار انتقاد کرد.  

احمد علیپور کارگردان این مجموعه هدف گروهش را همواره بهبود کیفیت و کمیت عنوان کرد.  

وی استفاده از جلوه‌های ویژه استودیویی را در سری دوم محله گل و بلبل را در راستای همین دیدگاه معرفی کرد.  

این کارگردان با تاکید بر زمانبر بودن فرهنگسازی، انتظار تغییر رفتار غلط به درست را در بازه زمانی کوتاه نابه‌جا خواند.  

وی با اشاره به متن‌محور بودن محله گل و بلبل بداهه‌گویی در این مجموعه را بسیار اندک عنوان کرد.  

علیپور اضافه شدن لوکیشن‌های خارجی در محله گل و بلبل ۲ را کمک به تنوع تصویری بیشتر در طول ۹۰ قسمت برنامه دانست.  

وی همچنین از معرفی برخی شخصیت‌های جدید این سری مانند شخصیت منفی برفک و شخصیت مثبت عمونوروز خبر داد.

محمد علیپور نویسنده محله گل و بلبل ۲ بزرگترین دغدغه خود را مسئله سبک زندگی عنوان کرد.  

این نویسنده با بیان اینکه محله گل و بلبل ۲ تا نوروز ادامه خواهد داشت ابراز امیدواری کرد دیدگاه مثبت بینندگان نسبت به این مجموع تلویزیونی همچنان حفظ شود.  

داریوش فرضیایی بازیگر نقش عموپورنگ با ابراز خوشحالی از اینکه در سری جدید به مسئله فضای مجازی پرداخته می‌شود بزرگترها را از بچه‌ها در این زمینه عقب‌تر دانست.  

وی از اینکه این ابزار وسیله‌ای برای از سر باز کردن بچه‌ها از سوی والدین شده انتقاد کرد.  

فرضیایی با بیان اینکه به خاطر اعتمادی که به قلم نویسنده دارد نگران کمرنگ شدن کاراکتر عموپورنگ در محله گل و بلبل نیست بزرگترین دغدغه‌اش را ساختن آینده‌ای سالم برای کودکان معرفی کرد.  

وی همچنین از برخی قضاوتها در مورد خودش مبنی بر رفتار متظاهرانه را نادرست خواند و گفت: همواره احساس می‌کنم کودک درونم فعال است.  

نیامنش نماینده اسپانسر این مجموعه با بیان آمارهایی از پلیس فتا که طبق آنها ۶۰ درصد از روابط نامشروع از فضای مجازی شروع می‌شود و همچنین ۱۹ میلیون نوجوانی که در شبکه‌های مجازی فعال هستند یاد گرفتن مهارتهای استفاده از فضای مجازی را برای خانواده‌ها بسیار مهم دانست.  

وی دلیل همکاری با مجموعه محله گل و بلبل ۲ را فرهنگسازی در این زمینه و جلوگیری از رفتارهای نامناسب تحت تاثیر این فضا عنوان کرد.  

در مجموعه محله گل و بلبل ۲ داریوش فرضیایی، نادر سلیمانی، آرش نوراحمدی، بهنوش بختیاری، امید سهیلی، امیر محمدمتقیان، امیر نوری، فرهاد بشارتی، ابراهیم شفیعی، نعیمه نظام‌دوست و مجید صیادی به ایفای نقش می‌پردازند.

پخش مجموعه محله گل و بلبل ۲ در روز جمعه مصادف با ولادت پیامبر اکرم(ص) آغاز خواهد شد و در هفته ۴ قسمت از این برنامه به روی آنتن خواهد رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.