بجنورد- مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: تمام مدارس خشتی وگلی استان در سال آتی برچیده و جمع می شوند.

مدارس خشتی و گلی خراسان شمالی سال آینده برچیده می شود

براتعلی حاتمی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: امسال از اعتبارات سال ۹۴، هشت آموزشگاه با ۱۸ کلاس درس به بهره برداری رسید و مهرماه امسال نیز ۱۸ آموشگاه با ۵۵ کلاس درس ساخته شد.

وی افزود: تا پایان امسال نیز ۱۱ آموزشگاه دیگر با ۴۰ کلاس درس برای بهره برداری آماده می شود و در مجموع امسال ۳۷ آموزشگاه با ۱۱۳ کلاس درس از لیست مدارس خشتی و گلی استان برچیده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از دوهزار آموزشگاه موجود در استان، ۸۰ آموزشگاه با ۲۰۰ کلاس درس خشتی و گلی بوده است که در سفر کاروان دولت به استان حذف مدارس خشتی و گلی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی باقی کلاس های خشتی و گلی استان که کمتر از ۹۰ کلاس است، تا پایان سال ۹۶ جمع می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تزریق اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به پروژه های عمرانی آموزش وپروش اشاره کرد و گفت: امسال بر اساس توافق انجام شده، قرار است ۳۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر از محل بودجه های سفر معظم له به استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: سهم استانی مصوبه های سفر معظم له تا کنون تزریق نشده بود و امسال برای نخستین بار قرار است اعتبارات استانی نیز برای تکمیل پروژه های سفر رهبری تزریق شود.

حاتمی گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۷۳۳ کلاس درس مصوب شد که از این اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی افزود: علاوه بر مدارس خشتی و گلی، تحصیل دانش آموزان استان در کلاس های غیراستاندارد و غیر مقاوم هنوز سبب دغدغه و نگرانی ما است و برخی از مدارس استان هنوز استانداردهای لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: امید است با سرمایه گذاری پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی بنیاد برکت و سرمایه گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی در مدرسه سازی بخشی از این مشکلات رفع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.