انزلی-چند ین پروژه فرهنگی، گردشگری و عمرانی با حضور اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

چندین پروژه گردشگری و فرهنگی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چند پروژه فرهنگی و گردشگری و عمرانی ظهر امروز با حضور اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری  منطقه آزاد انزلی درباره پروژه‌های گردشگری و افتتاح یک خانه روستایی در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: خانه روستایی که امروز تحت عنوان موزه مردم شناسی افتتاح شده با مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان در مدت دوماه احداث شده و در پارک جنگلی چپربرد قرار داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: تلاش داریم بسیاری از جشنواره‌های بومی محلی خود را در این خانه روستایی برگزار کنیم.

فاتحی با تاکید بر اهمیت اشتغال زایی برای مردم منطقه تاکید کرد: خانه روستایی منطقه آزاد انزلی محلی برای تولید و عرضه محصولات ارگانیک و ایجاد اشتغال برای ساکنان این منطقه خواهد بود.

 احداث مجتمع خدمات بهزیستی

گفتنی است مجتمع خدمات بهزیستی در زمینی به مساحت ۱۷۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی احداث شده، زمین این مجتمع خدماتی از سوی مرحومه رفعت الحاجیه وقف شده و هزینه ساخت آن از محل کمک های شورای اسلامی و دهیاری روستای باغ امیر کنده و مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین شده است.

این مجتمع نمادی از معماری و سبک زندگی گیلانی‌ها و  تلاشی است در جهت مستند کردن و احیای بخشی از میراث مادی و معنوی مردمان این سرزمین و کوششی است تا فرزندان ما گیلانیان و گردشگران دیگر مناطق کشور با نمادی از معماری و سبک زندگی نیاکانمان آشنا گردند.

طرح ساماندهی و زیباسازی نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی

طرح ساماندهی و زیباسازی نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی نیز در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع به طول ۴۵۰ متر در ضلع شمالی فاز تجارت و گردشگری منطقه، به اجرا در آمد، که زمینه برای افزایش جذب گردشگران فرآهم می نماید. هزینه احداث این پروژه در حدود ۱۴ میلیارد ریال بوده که ظرف شش ماه طراحی و اجراء گردید.

افتتاح استخر سرپوشیده

همچنین استخر سرپوشیده منطقه آزاد انزلی با ابعاد ۱۷ در ۴۰ متر در یک طبقه طراحی و احداث شده که شامل دو بخش استخر و فضای خدماتی می باشد. ساحلی بودن و دید کامل سمت شمالی استخر به دریای خزر بهمراه قابلیت استفاده برای معلولین از جمله مهمترین ویژگی های نخستین استخر سرپوشیده ساحلی دریای خزر است که طی کمتر از یک سال با هزینه بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال در مساحتی به ابعاد ۷۳۰ متر مربع احداث شده است 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.