معاون علم و اقتصاد سازمان بسیج دانشجویی گفت: در حال ‌حاضر بخشی از جامعه‌ تز وابستگی به غرب دارند و با اعتماد فوق‌العاده‌ای که به غرب دارند، توان داخلی را کلا نفی و تحقیر می‌کنند.

برخی‌ها با اعتماد فوق‌العاده‌ای که به غرب دارند توان داخلی را ‌تحقیر می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد فدایی امشب در همایش آینده روشن که با هدف تقدیر از فعالین اردوهای جهادی و برگزیدگان جشنواره روشنای علم یزد برگزار شد، خواستگاه اولیه بسیج دانشجویی را خدمت به مردم و قشر مستضعف دانست و گفت: این سازمان و بسیجیان آن این خواستگاه را فراموش نکردند و امروز در این راستا فعالیت می‌کنند.

فدایی مولفه دوم مهم در بسیج دانشجویی را جهادی بودن دانست و با بیان اینکه موانع جزئی از کار است، گفت: در ایران کار به تعبیر غلطی شناخته شده و موانع جدای از آن دیده شده است.

وی  خاطرنشان کرد: روحیه اداری، کارمندی، تنبلی و سستی آفتی است که بعضی از نهادها و سازمانها با آن روبرو شده‌اند ولی نباید چنین روحیه ای در بین دانشجویان بسیجی ایجاد شود.

معاون علم و اقتصاد سازمان بسیج دانشجویی کشور در ارتباط با علت ایجاد محرومیت در کشور، گفت: باید بررسی کرد که چرا بعد از حدود 37 سال از انقلاب اسلامی، چنین محرومیت‌هایی در جامعه اسلامی وجود دارد.

فدایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو جریان در کشور می‌بینیم که جریان اول به توان داخلی اتکا دارد و جریان دیگر به توان خارج از کشور نگاه ویژه‌ای دارند.

وی به قیام تنباکو و حکم صادر شده در ارتباط با مصرف تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: در آن زمان حتی در حرم سرای شاه هم از مصرف تنباکو پرهیز کردند ولی الان بخشی از جامعه‌ تز وابستگی به غرب دارند و با اعتماد فوق‌العاده‌ای که به غرب دارند، توان داخلی را کلا نفی و تحقیر می‌کنند.

معاون علم و اقتصاد سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در همین دولت وقتی وزیر بیان می‌کند که ما باید مدیر وارد کنیم، به این معنی است که ما خودمان توان اداره کشورمان را نداریم.

فدایی ادامه داد: وقتی وزیر در کشور ما بگوید اگر فلان کشور یک دکه را بزند کشور ما از کار می‌افتد یا معاون رئیس جمهور بگوید تنها مزیت صادراتی ما آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی است، نمونه همان تحقیر را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند.

وی  عنوان کرد: وقتی سکان‌دار اداره کشور کسانی باشند که چنین دغدغه‌هایی داشته باشند، چه اتفاقی در کشور می‌افتد و آینده کشور چگونه رقم می‌خورد؟

معاون علم و اقتصاد سازمان بسیج دانشجویی کشور اقتصاد مقاومتی را نقطه مقابل برجام دانست و گفت: این موضوع مناقشه جدی است که در کشور وجود دارد و مسئله جدی کشور هم به حساب می‌آید.

فدایی خاطرنشان کرد: نمی‌توان ادعا کرد که این دو موضوع مهم در کنار هم می‌توانند قرار گیرند و یا اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود و یا می‌توان به برجام اعتقاد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.