نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هم‌اکنون ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها امام جماعت ندارند.

نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارند/تلاش دشمنان برای نفوذ در حوزه‌های علمیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد سالک ‌ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ‌با آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور اظهار داشت: سیاست کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره گذشته تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه بوده ‌که در راستای تحقق آن گام‌های زیادی برداشته شد.

وی بابیان اینکه راهکارهای تقویت حوزه‌ها باید به این کمیسیون ارائه شود، افزود: دشمنان به‌دنبال نفوذ در حوزه‌های علمیه به‌ویژه در حوزه علمیه قم هستند که تهدیدات آن‌ها باید موردتوجه قرا گیرد و با استفاده از بسترهای معارفی دین اسلام را به دنیا منتقل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ‌‌خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش‌های زیادی برای تهاجم فرهنگی در کشور انجام داده ‌که در این راستا اگر هوشیار عمل نکنیم و ‌‌انفعال نهادهای فرهنگی کشور ادامه‌دار باشد، در آینده با فروپاشی بنیان خانواده‌ها روبه‌رو خواهیم شد و این در شرایطی است که نوع ارتباط طلاب با مدیریت حوزه ضعیف است.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت بیشتر از طلاب تصریح کرد: با توجه به نیازهایی حکومت اسلامی اگر در قم که مرکز ارزشی کشور به‌حساب می‌آید، مشکلی وجود داشته باشد، دیگر نمی‌توان از دیگر استان‌ها انتظاری در این زمینه داشت.

سالک رفع نیاز سفیران ایران در کشورهای مختلف در کمبود کتب معارف اسلامی را وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و گفت: هم‌اکنون 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها امام جماعت ندارند و این در شرایطی است که 40 هزار مسجد هم در حال ساخت است که در این وضعیت حوزه‌ها باید به دنبال تربیت 70 هزار امام جماعت باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.