استاندار سمنان گفت: قوه مقننه و قضاییه در زمینه حادثه قطار اعلام نظر نکرده اند اما بررسی و ارزیابی های قوه مجریه به اتمام رسیده است.

هنوز قوه مقننه و قضاییه درباره سانحه قطار سمنان اعلام نظر نکردند/ راه برای اظهار نظرها بسته نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا خباز" استاندار سمنان در واکنش به خبر تکذیب خطای انسانی در وقوع حادثه تصادف دو قطار مسافربری سمنان از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و افشای اسناد آن اظهار داشت: اگر آنها جز گروه تعیین شده از سوی قوه مقننه هستند نظر آنها محترم است در غیر این صورت هر کس مسیئول اظهار نظر خود می باشد اما معتقدم اظهار نظر از راه دور در این مورد، مقرون به صحت نخواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی های انجام شده در این زمینه افزود: همانطور که می دانید پس از وقوع سانحه دو قطار مسافربری در سمنان، سران سه قوه از زیر مجموعه های خود خواستند تا در اسرع وقت گزارشی از علت وقوع حادثه و عاملان آن ارائه شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد:به دستور رییس جمهور، معاون اول وی مسیولیت رسیدگی به این امر را بر عهده گرفت و با تشکیل گروهی به ریاست ترکان، مشاور رییس جمهوری، بررسی این سانحه آغاز شد.

خباز ادامه داد: محل حادثه توسط مسیولان مورد بررسی  قرار گرفت و گزارش آن از سوی ترکان ارایه شد البته با ارایه این گزارش راه برای تحقیق دیگران بسته نشد.

استاندار سمنان افزود: عامل اصلی وقوع این حادثه کنترل ctc مستقر در شاهرود شناسایی شد البته ممکن است عوامل ثانویه هم در بروز این سانحه وجود داشته باشد که در این صورت قوه قضاییه و دادگستری باید آنها را شناسایی کنند.

خباز تاکید کرد: اگر مرکز کنترل اجازه حرکت صادر نمیک رد این اتفاق رخ نمی داد. کسانی که درباره علت و چگونگی این حادثه اظهار نظر می کنند یا از نزدیک محل سانحه را ارزیابی نکردند و یا نتایج نهایی آن را مورد توجه قرار ندادند.

وی گفت: هنوز قوه مقننه و قضاییه در این زمینه اعلام نظر نکرده اند اما بررسی و ارزیابی های قوه مجریه به اتمام رسیده و این بدان معنا نیست که دیگران اجازه اظهار نظر ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.