کریستیانو رونالدو با فتح لیگ قهرمانان، یورو ۲۰۱۶ و سوپر کاپ اروپا با شایستگی توانست چهارمین بار توپ طلا را بالای سر ببرد.

همه راضی از اهدای توپ طلا به رونالدو/ ستارگانی که امتیازی کسب نکردند!

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش که خبر مصاحبه اختصاصی خبرنگاران فرانس فوتبال با کریستیانو رونالدو لو رفته بود و رسانه های اسپانیایی از ضبط کلیپی با حضور فرانسوی ها در مادرید خبر داده بودند دیگر مشخص شده بود رونالدو فاتح توپ طلای ۲۰۱۶ است. این اتفاق دوشنبه شب رخ داد.

نشریه فرانس فوتبال به مانند گذشته طی مراسمی ویژه ۳۰ بازیکن برتر را معرفی کرد. در حالی که انتظار می رفت شمارش معکوس از بازیکن سی ام آغاز شود به ناگاه نام لوکا مودریچ هافبک کروات تیم رئال مادرید با عدد ۱۷ مطرح شد. تونی کروس و دیمیتری پایت نیز با همین عدد معرفی شدند تا مشخص شود که گروهی از بازیکنان هیچ امتیازی کسب نکرده اند.

رتبه گرانترین بازیکن جهان
پل پوگبا ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه که در فصل گذشته با پیراهن یوونتوس خوش درخشیده بود و در رقابتهای یورو ۲۰۱۶ نیز بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشت تا با عددی نجومی راهی منچستر یونایتد شود رتبه ای بهتر از ۱۴ کسب نکرد. نکته جالب اینکه او گرانترین بازیکن جهان است اما جایی در بین ۱۰ بازیکن برتر سال ۲۰۱۶ پیدا نکرد.

جایگاه خوب ستارگان لستر سیتی
ریاض محرز و جیمی واردی دو ستاره تیم فوتبال لستر سیتی که در فصل گذشته نیز زوج موفقی را تشکیل داده بودند در این رده بندی جایگاه خوبی را به دست آوردند. محرز در رده هفتم قرار گرفت و واردی هم هشتم شد. آنها فصل گذشته از عوامل اصلی موفقیت تیم لستر سیتی بودند. اگر چه روباهها حالا برای فرار از سقوط می جنگند.

شایستگی های گریزمان
بدون شک اگر کریستیانو رونالدو در دو فینال یورو ۲۰۱۶ و لیگ قهرمانان ناکام می ماند، حق آنتوان گریزمان ستاره خط حمله تیم ملی فرانسه و اتلتیکو مادرید بود که این جایزه را از آن خود کند اما او هر دو فینال را به رونالدو باخت. البته لئو مسی هم سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و با وجود شکست در فینال کوپا آمه ریکا با تیم ملی آرژانتین، در قهرمانی بارسلونا در لالیگا نقش اصلی را ایفا کرد و در تیم ملی هم موثر واقع شد.

کدام بازیکنان بدون امتیاز ماندند؟
در بین ۳۰ کاندیدایی که از قبل معرفی شده بودند بازیکنان حضور داشتند که هیچ امتیازی کسب نکردند. این اتفاق ویژه انتخاب برترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۶ به حساب می آید چرا که نامداران زیادی در بین آنها وجود داشتند. آگوئرو، دی بروین، دیبالا، هیگواین، نویر، گودین، اینیستا، کوکه، لوریس، راموس و مولر این بازیکنان هستند که در اتفاقی نادر هیچ امتیازی را به خود اختصاص ندادند.

برترین بازیکنان اروپا
فرانس فوتبال در این مراسم بهترین بازیکنان سال ۲۰۱۶ اروپا را هم معرفی کرد. البته این موضوع شامل بازیکنان غیر اروپایی شاغل در اروپا هم می شود. اسامی این بازیکنان عبارت است از: ۱- کریستیانو رونالدو،۲- لیونل مسی،۳- آنتوان گریزمان،۴- لوییز سوارز، ۵ نیمار،۶- گرت بیل،۷- ریاض محرز، ۸- جیمی واردی، ۹- جانلوییجی بوفون، ۱۰- په په، ۱۱- پیرامریک اوبامیانگ، ۱۲- روی پاتریشیو،۱۳- زلاتان ابراهیموویچ، ۱۴- آرتورو ویدال، ۱۴- پل پوگبا، ۱۶- روبرت لواندوفسکی، ۱۷- دمیتری پایه، ۱۷- لوکا مودریچ، ۱۷- تونی کروس

یک توپ طلا تا لیونل مسی
رونالدو برای چهارمین بار توپ طلا را کسب کرد. این افتخاری بزرگ برای ستاره تمام نشدنی تیم رئال مادرید است. اکنون او تنها یک توپ طلای دیگر می خواهد تا خود را به لئو مسی برساند. بدون شک این موضوع انگیزه او را دوچندان خواهد کرد. باید دید در این فصل این دو ستاره بزرگ فوتبال جهان رقابت خود را چگونه پیش خواهند برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.