اطراف مقبره پروفسور حسابی با تخلیه پمپ بنزین و خانه ها، ساماندهی می شود.

مقبره پرفسور حسابی در تفرش ساماندهی می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از میزان، سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت:این اداره کل پی گیری های لازم جهت ساماندهی این مقبره راانجام داده است وبافراخوان واز طریق مسابقه از کلیه متخصصان، اساتید، مشاوران در زمینه معماری دعوت به عمل آمده است.  
 
وی گفت: دکتر حسابی در جایگاه ای که در سطح کشور قراردارد باید هرچه سریع تر اطراف مقبره ایشان مورد ساماندهی قرارگیرد واین طرح با همکاری فرمانداری تفرش و مدیرکل دفتر فنی وعمرانی استانداری به پایان برسد.  
 
فرماندار تفرش در جمع اعضای ستاد ساماندهی مقبره دکتر محمود حسابی گفت:طرح حسابیه در شان ومنزلت مقام علمی دکتر حسابی  بایستی تهیه و اجرا شود.  
 
علی میرزایی فرماندار تفرش گفت: پمپ بنزین کارکردهای شهری و فراشهری دارد ولی همجواری آن با مناطق مسکونی، توجیه امنیتی ندارد.  
 
میرزایی اظهار کرد: پمپ بنزین کنار مقبره پروفسور حسابی به مکان دیگری منتقل می شود که مجوز ساخت پمپ بنزین در مبادی ورودی و خروجی شهرستان صادر می شود.  
 
وی به تشکیل کمیته مکان یابی در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این کمیته، مکانهایی که پمپ بنزین می تواند به آنجا منتقل شود، شناسایی می شوند و با نظر مالک پمپ بنزین، پمپ بنزین به آنجا منتقل می شود.  
 
فرماندار تفرش خاطر نشان کرد: داخل حریم طرح حسابیه، ۴ منزل شخصی وجود دارد که پس از انجام مذاکره با مالکان آنها و با توجه به نظرات کارشناسی، زمینهایی در مناطق دیگر شهر به صاحبان آنها واگذار می شود.  
 
حمیدرضا نوازانی مدیر کل دفتر فنی و عمرانی استانداری مرکزی گفت: ساماندهی اطراف مقبره پروفسور حسابی از تاکیدات سفر ریاست جمهوری است که برای انجام این مهم، پس از انتقال منازل مسکونی و اداری که در طرح حسابیه قرار دارند، این طرح انجام می شود.  
 
نوازانی اظهار کرد: کمیسیون ماده ۵ نیز در خصوص ایجاد مقدمات قانونی برای انجام این طرح، اقداماتی را انجام داده است.  
 
وی افزود: با تعامل با مالکین منازل شخصی و پمپ بنزین و با استفاده از نظرات کارشناسی، به منطقه ای دیگر منتقل خواهند شد.  
 
مدیر کل دفتر فنی و عمرانی استانداری مرکزی به ماده ۹۱ اشاره و بیان کرد: با توجه به این ماده، اداره راه و شهرسازی استان مرکزی، بررسی ها و اقدامات لازم را در خصوص زمینهای مورد درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.