بجنورد- مدیر کمیته امداد شهرستان راز و جرگلان گفت: با اجرای طرح حمایت از سلامت جسمی کودکام زیر شش سال،هم اکنون بیش از ۲۰۰ کودک دارای اختلال رشد در این شهرستان شناسایی شده که کمیته امداد برای سبد غذایی این کودکان امسال حدود ۲۶ میلیون تومان هزینه کرده است.

۲۰۰ کودک دارای اختلال رشد در شهرستان راز و جرگلان شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین، عباس صادقی صبح سه شنبه اظهار داشت: همچنین در حال حاضر حدود دو هزار و۸۰۰ خانواده نیازمند در شهرستان محروم راز و جرگلان تحت حمایت های دائم کمیته امداد قرار دارند که در طول سال از خدمات مختلف این نهاد بهر مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از جمله اهداف کمیته امداد است، گفت اولین رویکرد حوزه اشتغال، ایجاد فرصت‌های شغلی است که به صورت مداوم به آن پرداخته می شود.
صادقی هدف حوزه اشتغال را ترویج فرهنگ کار، تلاش و روحیه خودباوری و خوداتکایی و کمک به استقلال مالی خانواده‌های تحت حمایت بیان کرد و افزود: این حوزه رویکردهای اشتغال در محورهایی مانند ایجاد فرصت شغلی را دنبال می‌کند.
وی بابیان اینکه ۵۷۴یتیم این شهرستان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، ادامه داد: ۵۴۳ نفر از این ایتام توسط یکهزار و ۵۸۰ حامی پشتیبانی می‌شوند، این رقم حاکی از این است که به‌ازای هر یتیم سه حامی در این شهرستان وجود دارد.
مدیر کمیته امداد شهرستان راز و جرگلان با تأکید بر لزوم حمایت از کودکانی که خانواده توان نگهداری از آنان را ندارد، به توسعه طرح محسنین اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۴۲۵ کودک داریم که خانواده آنان به دلیل بیماری، ناتوانی ،سالخوردگی و بد سرپرستی توان نگهداری از آنها را ندارند که ۲۲۶ نفر از این کودکان توسط حامیان طرح محسنین حمایت می شوند وباقی مانده هم نیازمند کمک خیران هستند.
صادقی افزود: درهشت ماهه امسال حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.