مشهد- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز باید با الگو قراردادن امام رضا(ع) به‌عنوان رمز ائتلاف به سمت وحدت پیش برویم، گفت: حضرت رضا(ع) یک اسوه الهی است و جامعه بشری با تاسی به ایشان در سخن، علم، تعقل، عمل و اجرا، وحدت را به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دهد.

امام رضا(ع) محور وحدت مسلمانان/حرکت در مسیر تفرقه افکنی خط دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در همایش هم‌اندیشی امام رضا(ع)، رمز وحدت امت اسلامی با اشاره به اینکه راهبرد دشمن تفرقه‌افکنی است، اظهار کرد: پیش‌قراولان جامعه باید در مسیر وحدت‌آفرینی و بصیرت‌آفرینی حرکت کنند و بدون تردید هر کسی که در مسیر تفرقه‌افکنی حرکت کند، در خط دشمن است.

وی افزود: امروز فتنه بزرگی توسط مستکبران در حال طراحی است تا ثروت کشورها را به یغما ببرند و مهمترین مانع آن‌ها در این مسیر اسلام ناب‌محمدی است و نقشه کشیدند تا این اسلام و مسلمانان متعهد را مهار و کنترل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی دشمن شناسی را حلقه مفقوده جامعه دانست و عنوان کرد: چندی پیش در روزنامه «الوطن» مقاله‌ای نوشته شد که عده‌ای آن را مبالغه‌آمیز توصیف کردند اما چندی نگذشت که شاهد اثبات موارد ذکرشده در آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز آل‌سعود امتداد راهبردی نظام استکبار است، بیان کرد: دشمنان دروغ‌پردازی و اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) را در دستور کار قرار دادند و از سوی دیگر حکومت‌های وابسته ایجاد کردند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه باید چهره مستکبران را برملا کنیم ادامه داد: داعش و امثال آن دست‌پرورده استکبار هستند و امیدوارم این نشست با سخنان روشنگر فرهیختگان و علمای شیعه و اهل‌سنت، با الگو قرار دادن امام رضا(ع) بر وحدت و انسجام جامعه اسلامی که یک ضرورت اجتناب‌پذیر است، حرکت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.