وزیر دفاع ایران گفت: ایران و آفریقای جنوبی می‌توانند در مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته نقش بارزتری ایفا کنند.

ایران و آفریقای جنوبی نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که از سوی خانم ماپیسا آنکاکولا وزیر دفاع و کهنه سربازان آفریقای جنوبی همراه با آئین ویژه نظامی و شلیک 21 گلوله توپ برگزار شد، طرفین با یکدیگردیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دیدار و گفتگو کردند.

سردار حسین دهقان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به آفریقای جنوبی، کشور نلسون ماندلا قهرمان پیشتاز مبارزه با نژاد پرستی، اظهار امیدواری کرد: این سفر فصل جدیدی از روابط دفاعی- نظامی میان دوکشور را رقم بزند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرایط منطقه‌ای و جهانی ایجاب می‌کند کشورهای دوست و همسو با ارتقاء سطح تعامل و همکاری فی مابین برای مهار و مقابله با بحران ها، وحدت نظری و عملی داشته باشند تا بتوانند با فائق آمدن بر آنها امنیت و رفاه ملت‌های خود را تامین کنند.

سردار دهقان با تشریح آخرین شرایط منطقه غرب آسیا به ویژه در مواجهه با تروریسم همکاری همه کشورهای جهان را برای ریشه کنی این غده سرطانی ضروری دانست و با ابراز تاسف از حمایت برخی از کشورهای منطقه از تروریسم که موجب تصاعد بیشتر بحران و جنگ در منطقه شده است تصریح کرد: اگر مقاومت کشورهایی مانند ایران، روسیه، عراق و سوریه وجود نداشت تروریست‌ها پس از تثبیت و استقرار در این منطقه به سایر نقاط جهان سرازیر می‌شدند.

وزیر دفاع افزود: ایران و آفریقای جنوبی می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در همه حوزه ها برای همکاری وجود دارد به ویژه با اشتراک نظر دو کشور در اکثر مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی در کمک به حل بحران‌های امنیتی منطقه و در مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته نقش بارزتری ایفا نمایند.

در این دیدار خانم ماپیسا آنکاکولا وزیر دفاع و کهنه سربازان آفریقای جنوبی نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر وزیر دفاع کشورمان به آفریقای جنوبی  از مواضع انقلابی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم آپارتاید در آن روزهای سخت ترس و وحشت که از مبارزات ضد نژاد پرستی ملت ما حمایت کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت : ما هیچ گاه آن حمایت‌های موثر و به یاد ماندنی جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کنیم.

وزیر دفاع آفریقای جنوبی افزود: پس از سقوط نظام آپارتاید، روابط بسیار خوبی میان دو کشور برقرار شد و سفر نلسون ماندلا به ایران و امضای هشت سند همکاری ،روابط دو کشور را به سطح بسیار خوبی ارتقاء داد و با سند همکاری دفاعی – نظامی که امروز امضا می شود روابط دو کشور از استحکام و گسترش بیشتری برخوردار خواهد گردید.

خانم ماپیسا آنکاکولا با تاریخی خواندن سفر سردار دهقان به آفریقای جنوبی تصریح کرد : اجرای مفاد یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی – نظامی ایران و آفریقای جنوبی بی تردید جهش بزرگی در سطح روابط دو کشور در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

وزیر دفاع آفریقای جنوبی با انتقاد از ساختار سازمان ملل و شورای امنیت و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با اقدامات خوب رئیس‌جمهور ایران جناب آقای دکتر روحانی و تصویب برجام ،شرایط خوبی برای گسترش همکاری با ایران فراهم شده و ما این فرصت را مغتنم شمرده و همکاری‌های خود را با ایران تقویت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.