کرمان - مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: شهروندان نگران نباشند آنفلوانزای طیور از طریق مصرف گوشت مرغ به انسان منتقل نمی شود.

علائم آنفلوانزای پرندگان در کرمان مشاهده نشده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن اعلام این خبر که در استان کرمان هیچگونه علائم آنفلوانزای پرندگان مشاهده نشده است، گفت : این بیماری از طریق مصرف گوشت مرغ به انسان منتقل نشده ولی از طریق تماس با پرنده زنده بیمار و یا تلف شده در اثر بیماری امکان انتقال بیماری وجود دارد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا مرغی یک بیماری مسری می باشد که بطور معمول باعث عفونت در پرندگان می شود. با اینکه اغلب گونه های پرندگان به این بیماری حساس می باشند ولی گله های طیور تخم گذار تجاری به این عفونت حساسیت شدیدتری دارند.

دکتر رشیدی بیان داشت: شهروندان می توانند با تهیه فرآوردهای خام دامی از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند.

وی پختن کامل فرآوردهای خام دامی مانند گوشت و تخم مرغ قبل از مصرف را از ضروریات دانست و افزود : در صورت رعایت اینگونه موارد بهداشتی دیگر نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و می‌توانند با آسودگی خاطر پروتئین روزانه خود را مصرف کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه از تولیدکنندگان واحدهای پرورش طیور صنعتی خواست با تشدید ضوابط امنیت زیستی، اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از ورود آلودگی به مزارع انجام دهند و از آنجاکه پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح هستند و می‌توانند طیور روستایی را آلوده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.