نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که حمله آمریکا به عراق عامل پیدایش تروریسم بود و خبرها مبنی بر کشتار شهروندان توسط ارتش سوریه کذب است.

ویتالی چورکین: حمله آمریکا به عراق تروریسم را به وجود آورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، آمریکا را عامل پیدایش تروریسم در منطقه دانست.

در هیمن راستا، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بیان داشت: نیروهای روسیه به خروج حدود ۷ هزار شهروند از حلب کمک کرده اند. نماینده آمریکا در حالی از اخلاق سخن می گوید که فراموش کرده حمله آمریکا به عراق عامل پیدایش تروریسم بود.

وی همچنین تاکید کرد: ارتش سوریه بر ۹۰ درصد از حلب مسلط شده است و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شرق حلب خارج شده اند که ۴۰ هزار نفر از آنها کودک هستند. خروج غیرنظامیان از حلب از طریق گذرگاه های مورد توافق صورت خواهد گرفت. ارتش سوریه آزادسازی حلب را از چنگ تروریست ها به ویژه جبهه النصره را کامل کرده است.

چورکین در پایان تصریح کرد: هزاران نفر در حلب کمک های انسانی دریافت کرده اند اما گروه های مسلح در حلب علاوه بر جلوگیری از بازگشایی گذرگاه های انسانی، مانع از دریافت کمک توسط شهروندان می شوند. گزارش در خصوص آدم ربایی در حلب و یا نقض قوانین بین المللی در این شهر دریافت نکرده ایم و خبرها مبنی بر کشتار شهروندان توسط ارتش سوریه کذب است. ارتش سوریه پس از اینکه تروریست ها خروج از حلب را رد کردند، به آزادسازی این شهر نزدیک شد.

منابع نزدیک به گروه های مسلح اعلام کردند: از ساعت ۵ صبح چهارشنبه به وقت محلی سوریه تحت نظارت صلیب سرخ جهانی، عملیات خروج غیرنظامیان در حلب آغاز خواهد شد.

این در حالی است که یکی از منابع نزدیک به دولت ترکیه نیز تصریح کرد: توافق آتش بس در حلب، پس از گفتگوها میان مسکو و آنکارا حاصل شد. گروه های مسلح و شهروندانی که به ترک حلب تمایل دارند، به ادلب منتقل خواهند شد.

همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل عنوان کرد: از تلاش های ترکیه و روسیه برای دستیابی به توافق آتش بس در حلب حمایت می کنیم.

«ماتیو رایکروفت» نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل ضمن تکرار ادعاهای بی اساس علیه سوریه و روسیه گفت: برای ارائه کمک به روند خارج کردن شهروندان از حلب آماده هستیم.

«سامانتا پاور» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز به بیان ادعاهای تکراری و خصمانه علیه ایران، سوریه و روسیه پرداخت و بدون توجه به نقش دولت آمریکا در ایجاد و حمایت از اقدامات تروریست ها در سوریه در فراری رو به جلو بشار اسد رئیس جمهور سوریه را عامل ویرانی در این کشور خواند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز از رسیدن اتوبوس ها برای انتقال شهروندان سوری از شرق حلب خبر داد.

در حال حاضر فرماندهان محلی و خارجی در تمامی سطوح در حال رایزنی برای خارج کردن گروه های مسلح به مناطقی بیرون از شهر حلب هستند. در همین زمینه منابع سوری از دستیابی به پیشرفت در این مذاکرات خبر دادند و اعلام کردند که این مذاکرات به خروج عناصر مسلح از حلب به حومه غربی این شهر طی ساعات آینده منجر خواهد شد. خروج این عناصر به حومه غربی حلب، از طریق گذرگاه الراموسه به سمت الراشدین ۴ صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.