مشهد- امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به اینکه اهل سنت تفکرات انحرافی داعش را محکوم میکند بیان کرد: اهل سنت ایران دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حامی نظام مقدس اسلامی هستند و بر این موضوع که داعش ابزاری برای تفرقه افکنی است آگاه است.

اهل سنت تفکرات انحرافی داعش را محکوم می کند/تکفیری ها ابزاری برای تفرقه افکنی

به گزارش قدس آنلاین، مولوی سید عبدالباعث قتالی شامگاه سه شنبه در هم‌اندیشی «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلام» اهل سنت ایران به ویژه اهل سنت بندرعباس را دوستدار اهل بیت(ع) و همراه نظام مقدس اسلامی خواند و گفت: اهل سنت ایران در کنار برادران شیعه خود متحد و یکپارچه در مقابل تهدیدات و توطئه‌های دشمنان اسلام ایستاده اند و هرگز اجازه نخواهند داد دسیسه‌های آن ها عملی شود.

وی با اشاره به این مطلب که محبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) جزء ایمان قلبی اهل سنت است، گفت: غیر مسلمانان دوستداران حقیقی امت اسلام نیستند و ما امروز شاهد به وجود آمدن داعش و تکفیریها هستیم که توسط مستکبران ایجاد شده اند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با تاکید بر اینکه اهل سنت و شیعه در بن مایه های عقیدتی خود یکسان هستند، اظهار کرد: امروز کمترین نفوذ داعش در کشورهای منطقه در ایران اسلامی بوده و این به برکت همت علمای اهل سنت است.

وی با اشاره به اینکه در پنجاه کیلومتری بندر عباس داعش نفوذ دارد، اما در کشور ما جایگاهی ندارد، ادامه داد: اهل سنت مرزنشین ایران شاید به داعش از نظر جغرافیایی نزدیک باشند، اما از حیث تفکر فرسنگ‌ها با اندیشه‌های منحرف آن ها فاصله دارند.

مولوی قتالی اهل سنت شافعی مذهب‌ را دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معرفی و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم تمام عزت، سربلندی و دین ما از برکات حضرات معصومین(ع) است و بدون شک هیچ کس شایسته‌تر از آن‌ها برای سخن گفتن از اسلام نیست.

وی با اشاره به سوره مبارکه کوثر، تصریح کرد: بر اساس این سوره شریفه، خداوند هدایت را در خانواده پیامبر اکرم(ص) قرار داده است و شناخت و معرفت نسبت به دین در گروی شناخت و بهره از آموزه‌های آن هاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.