خاتم- مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: بر اساس قوانین تعزیرات حکومتی و به علت عدم اخذ مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی جهت جوجه ریزی ۲ واحد مرغداری در شهرستان خاتم پلمپ گردید.

۲ واحد مرغداری در شهرستان خاتم پلمپ شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد امین قدیمی با بیان این خبر اظهارداشت: کارشناسان ادارات دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی فراورده های خام دامی موظفند ضمن انجام بازدید های منظم از واحدهای تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن ها اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر آن به صاحبان این مراکز نموده و رفع این موارد را پیگیری نمایند. علاوه بر آن بازرسین ادارات دامپزشکی مجازند در صورت مشاهده عدم رفع نواقص و تکرار تخلفات بهداشتی در یک واحد مورد بازرسی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به پلمپ آن واحد صنفی نمایند.

وی افزود: هدف اصلی از الزام به اخذ مجوز حمل به منظور هرگونه نقل و انتقال طیور،حصول اطمینان از رعایت دستورالعمل های سازمان دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون منظم و اجرای اصول بهداشتی- قرنطینه ای در تمامی مراحل جوجه ریزی، پرورش و حمل به کشتارگاه می باشد تا از این طریق ضمن جلوگیری از انتشار آلودگی در جمعیت دامی از سرایت این بیماری ها به جامعه انسانی نیز جلوگیری به عمل آید.

قدیمی به مشکلات موجود در پیش روی بازرسین بهداشتی شاغل در اکیپ های بازرسی اشاره نمود و گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت ابعاد نظارتی و کنترل بهداشتی دامپزشکی، امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر اتحادیه ها، اصناف و پشتیبانی دستگاه قضایی و با تلاش مداوم و  بهره گیری از گزارش های مردمی، بتوانیم تخلفات بهداشتی در زمینه تولید، فراوری و عرضه فراورد های خام دامی را به حداقل ممکن برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.