یک مسئول امنیتی عراقی از اعدام ۲۸ نیروی ارتش و شبه نظامی در شمال این کشور به ضرب گلوله تروریست های داعش خبر داد.

داعش ۲۸ نیروی ارتش و شبه نظامی عراقی را اعدام کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، سرتیپ «سرحد قادر»، فرمانده پلیس شهرستان ها و بخش های استان کرکوک در شمال این کشور امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در جنوب غرب این استان مورد مناقشه، ۲۸ نیروی ارتش و شبه نظامی «الصحوات» یا همان «شوراهای بیداری» را به ضرب گلوله اعدام کردند.

بر اساس این گزارش، فرمانده پلیس شهرستان ها و بخش های کرکوک در گفت و گو با السومریه نیوز در این باره اظهار داشت: عناصر گروهک داعش امروز ۲۸ عضو ارتش و شوراهای بیداری را در یکی از محله های مرکز شهرستان الحویجه در ۵۵ کیلومتری جنوب غرب شهر کرکوک به ضرب گلوله اعدام کردند.

به گفته سرتیپ قادر، داعش از عملیات اعدام این افراد که پیشتر بازداشت شده و از سوی آن چه دادگاه شرع شهرستان الحویجه نامیده می شود، به اتهام جاسوسی برای نیروهای دولتی و پیشمرگ های اقلیم کردستان به اعدام محکوم شده بودند، فیلمبرداری کرده است.

لازم به ذکر است که شوراهای بیداری، گروه های شبه نظامی سنی در عراق به شمار می آیند که ابتدا در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور تشکیل شدند با این حال پس از مدتی تغییر جبهه داده و برای رویارویی با عناصر القاعده، به هم پیمان نیروهای آمریکایی و عراق تبدیل شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.