معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی قصد جذب ٨٠٠ قاضی را دارد که امیدواریم مجلس شورای اسلامی این موضوع را تصویب کند.

از بودجه قوه قضائیه رضایت نداریم

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی درحاشیه گشایش مرکز انتشارات و مطبوعات قوه قضائیه درباره جذب قضات در برنامه ششم توسعه، درجمع خبرنگاران افزود: جذب ۸۰۰ قاضی را مدنظر داریم که امیدواریم مجلس موضوع را تصویب و اعتبارات لازم را تخصیص دهد.
وی درباره اینکه آیا قوه قضاییه از برنامه جذب قضات عقب هست یا نه، گفت: در برنامه پنجم که چهارسال آن انجام شد، ۴۰۰ نفر کمتر از برنامه عقب بودیم و در این برنامه از مجموع چهارهزار قاضی تا کنون حدود ٣ هزار و ٦٠٠ قاضی جذب شده اند.
امینی درباره برنامه جذب قضات در برنامه ششم توسعه، ادامه داد: هرآنچه که مجلس تصویب کند قوه قضاییه دنبال خواهد کرد.
معاون قوه قضاییه درباره آزمون قضات گفت: آزمون تشریحی قضاوت دی ماه برگزار و نتایج آن نیز دربهمن امسال اعلام می شود.
امینی با ابراز نارضایتی از وضعیت بودجه قضائی سال آینده، تصریح کرد: طبیعتا نسبت به این بودجه رضایت نداریم وبا توجه به تصویب و اجرای قانون آیین دادرسی جدید انتظار بیشتر بود گفت: اما از آنجا که محدودیت در کل کشور است، لذا این محدودیت را می پذیریم.
معاون قوه قضاییه درپاسخ به این سوْال که آیا در برنامه ششم اولویت با جذب عمومی قضات است یا تخصصی، گفت: اولویت های ما کیفی است و کاری به اینکه نحوه جذب چگونه است نداریم چون مهم کیفیت است.
وی افزود: با بررسی نیازها ممکن است جذب هایی داشته باشیم.
امینی درباره منابع بودجه پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: بودجه پژوهشگاه در ردیف بودجه های عمومی کشور قرار دارد که اکنون سه سال است که آن بودجه از ردیف بودجه های عمومی کشور تامین می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.