دیبرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار امیدواری کرد کمیسیون دفاع از حقوق مسلمانان تا چهار ماه آینده آغاز به کار کند.

تشکیل کمیسیون دفاع از حقوق مسلمانان در حال پیگیری است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، آیت الله محسن اراکی در حاشیه نشست خبری سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی درباره تشکیل کمیسیون دفاع از حقوق مسلمانان گفت: از آنجا که کمیته حقوقی دفاع از مسلمانان مقدمات بسیاری داشته و کارهای کارشناسی آن باید انجام شود، ایجاد این کمیته در حال پیگیری است و امیدواریم تا چهار ماه آینده به جایی برسیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دو سال پیش از تشکیل یک گروه حقوقی به نام کمیته دفاع از حقوق مسلمین خبر داده بود تا این کمیته حقوق مسلمانان را در مجامع قانونی و حقوقی پیگیری کند.  
اراکی سال گذشته نیز در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: کمیته دفاع از حقوق مسلمانان تشکیل شده و گفت و گوهایی نیز با برخی مراکز در داخل و خارج از کشور صورت گرفته و در پی آن هستیم تا این کمیته را راه اندازی کنیم ولی هنوز این کمیسیون فعالیت خود را آغاز نکرده و ظرف دو تا سه ماه آینده آغاز به کار رسمی آن را اعلام می کنیم.

** کاهش تعداد کمیسیون های کنفرانس وحدت
وی روز گذشته در نشست خبری سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از تشکیل ۶ کمیسیون خبر داد و گفت: این کمیسیون ها شامل رویارویی با چالش های فراروی امت اسلام، وضعیت اقلیت های دینی، اتحادیه علمای مقاومت، مساعی حمیده، رسانه و بانوان است.
در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی ۱۲ کمیته تشکیل شد که شامل اتحادیه علمای مقاومت، بانوان اسلام، مساعی حمیده، بررسی کنونی شرایط جهانی اسلام (یک و دو)، بازرگانان تقریبی، دانشگاهیان و فرهنگیان، نخبگان، جوانان، دانشجویان و همچنین اتحادیه علل بحران ها و راه های برون رفت بود.
اراکی درباره کاهش تعداد کمیسیون های کنفرانس امسال به خبرنگار ایرنا گفت: بعضی از کمیسیون هایی که سال گذشته در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی وجود داشت به برنامه تبدیل شده و به طور طبیعی این کمیسیون ها منحل می شود و بسیاری از برنامه های اجرا شده در یک سال اخیر حاصل گفت و گوها و برنامه های آن کمیسیون هاست.
سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح فردا (پنجشنبه) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و با حضور بیش از ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار می کند و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.