موضوع حلب با مشخص شدن شمار دقیق تروریست ها در این شهر و نقض آتش بس از سوی آن ها وارد مرحله دیگری شد.

توافق در حلب با نقض آتش بس ازسوی تروریست ها وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، منابع مطلع در سوریه اعلام کردند به دنبال توافق آمریکا و روسیه مبنی برخروج باقیمانده عناصر گروه های تروریستی از شرق حلب به سوی ادلب، دولت سوریه گفته است خروج این افراد منوط به شروطی خواهد بود.
توافق برای خروج تروریست ها از حلب تا بامداد چهارشنبه در آخرین مراحل خود بود و همه امکانات مورد نیاز برای انتقال تروریست ها و خانواده های آن ها به بیرون شهر فراهم شده بود.
اما تروریست ها که اطمینان داشتند با میانجیگری برخی کشورهای حامی خود تا صبح چهارشنبه از حلب خارج خواهند شد اقدام به آتش زدن سلاح و مهمات باقی مانده و مقرهای خود در شرق حلب کردند.
این تروریست ها در آخرین مرحله و براساس خوی جنایتکاری خود، آخرین خمپاره ها و موشک را به محله های امن حلب شلیک کردند.
در همین حال با توجه به امکانات، آمبولانس ها و اتوبوس های درخواستی از سوی آن ها برای خروج از حلب نشان داد که تعداد آن ها بسیار بیشتر از آمار اعلام شده قبلی است.
نهادهای مربوط در دولت سوریه که ابتدا گمان می کردند شمار این تروریست ها و خانواده های آن ها دو تا ۳ هزار نفر باشد دریافتند که این تعداد بیشتر ۱۵ هزار نفر است.
با توجه به اقدام تروریست ها در نقض آتش بس درحالی که این تعداد زیاد در منطقه ای کمتر از ۲ کیلومتر مربع محاصره شده اند، ارتش را برآن داشت تا از چنین پیروزی بزرگی به آسانی عبور نکند و در قبال خروج این تعداد زیاد از تروریست هایی که تا آخرین لحظات به جنایت های خود ادامه می دهند، تصمیم دیگری بگیرد.
اکنون گفت و گوها میان دولت سوریه و هم پیمان ها برای استفاده از این فرصت و مجازات تروریست های ناسپاس و کشورهای حامی آن ها ادامه دارد.
خبرهایی مبنی بر موافقت با خروج این تروریست ها از حلب درمقابل خروج تمام ساکنان دو شهرک محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب منتشر شده است.
از آنجا که میانجی خروج تروریست ها از حلب و کشورحامی تروریست های محاصره کننده فوعه و کفریا یک کشور یعنی ترکیه است، این مبادله در این شرایط که تروریست های حلب هیچ راه فرار دیگری ندارند منطقی به نظر می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.