دو تن از زنان ایزدی فرار کرده از اسارت گروه تروریستی داعش که پیش از این برنده جایزه ساخاروف از سوی اتحادیه اروپا شده‌اند، در اظهاراتی از اروپا خواستند تا رهبران گروه تروریستی داعش را به دلیل ارتکاب جنایاتی نظیر نسل کشی به دست عدالت بسپارند.

زنان ایزدی برنده جایزه ساخاروف خواهان مجازات رهبران داعش شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، این دو زن با نام‌های نادیا مراد و لامیا حاجی بشار همچنین از اروپا تقاضا کردند تا مساله پذیرش ۵۰۰ هزار پناهجوی ایزدی از عراق را بررسی کنند.

این دو نفر این اظهاراتشان را به هنگام دریافت جایزه ساخاروف در محل پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه مطرح کردند.

حاجی بشار ۱۸ ساله خطاب به این پارلمان گفت: از شما می‌خواهم فورا به ما قول دهید هرگز اجازه نخواهید داد چنین چیزهایی دوباره رخ دهد و این مجرمان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و پاسخگوی اقداماتشان خواهند بود.

حاجی بشار که به هنگام فرار از اسارت داعش به یک مین برخورد کرده و دچار جراحات شدیدی در صورت و از دست دادن یک چشمش شد، با همراهی برادر کوچکترش که یک روز قبل از دریافت این جایزه در روز سه شنبه توانسته بود ملاقاتش کند، در این مراسم حضور پیدا کرد.

مراد ۲۳ ساله نیز خواهان ایجاد یکسری مناطق تحت حفاظت جامعه بین‌المللی در عراق شده، گفت که اروپا را “نماد انسانیت” می‌داند. این دو نفر به هنگام ایراد این سخنرانی اغلب نتوانستند جلوی گریه خود را بگیرند.

مراد خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که داعش مرتکب نسل کشی دسته جمعی شده است.

وی افزود: اگر جهان نمی‌تواند از ما در سرزمین‌مان حفاظت کند، من شما اروپایی‌ها را دعوت می‌کنم به اینکه درهای خود را به روی ۵۰۰ هزار پناهجوی ایزدی عراق باز کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.