رهبر ائتلاف ملی عراق که دولت و بزرگترین فراکسیون در پارلمان را در اختیار دارد، در واکنش برخی مواضع داخلی و خارجی نسبت به پژوه توافق سیاسی که ائتلاف ملی مطرح کرده است، گفت: پروژه توافق سیاسی گزینه راهبردی عراق است.

عمار حکیم: پروژه توافق سیاسی گزینه راهبردی عراق است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'سید عمار حکیم' در بیانیه ای که در صفحه شخصی وی قرار گرفته است، افزود: پروژه توافق سیاسی، طرحی واضح و روشن است و با گام های ثابت و چشم اندازی جامع رو به جلو حرکت می کند و مشروعیت ملی و منطقه ای و بین المللی دارد و بر همین اساس گزینه راهبردی ما است.
برخی از جریان های سیاسی داخلی و برخی کشورهای خارجی به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به این پروژه سیاسی که ائتلاف ملی به عنوان نقشه راه خروج عراق از بحران و برقراری ثبات و آرامش در این کشور مطرح کرده است، همچنان دست به تبلیغات منفی می زنند.
از طرفی برخی جریان ها در داخل عراق به ویژه در بین طیف سیاسی شیعیان نگران هستند که طرح توافق سیاسی منجر به بازگشت دوباره جریان های تندرو سیاسی به قدرت شود که در عراق به 'داعش های سیاسی' معروف هستند.
این درحالیست که سید عمار حکیم و رهبران ائتلاف ملی بارها تاکید کرده اند که پروژه توافق سیاسی، جریان های تندرو، داعش های سیاسی، بعثی ها و کسانی که مرتکب جنایت درعراق شده اند را در بر نمی گیرد.
سید عمار حکیم برای کسب حمایت بین المللی و منطقه ای از این طرح اخیرا در بغداد با نمایندگی های خارجی در عراق از جمله فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق دیدار کرد و تایید این مسوولان را نسبت به این طرح به دست آورده است.
رهبر ائتلاف ملی همچنین پیشتر با سفر به اردن، برای مقام های اردنی جزییات این پروژه را توضیح داد و هرگونه نگرانی منطقه ای را در خصوص تبعات اجرای رویکرد یادشده، بی مورد دانست.
عمار حکیم در حالی امروز این بیانیه را صادرکرد که اکنون در جمهوری اسلامی ایران به سرمی برد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقام های بلند پایه کشورمان دیدار و گفت وگو کرده و قرار است در کنفرانس بین المللی هفته وحدت اسلامی در تهران شرکت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.