همزمان با هفته وحدت، نمایشگاهی از سند، کتاب و نشریه، با عنوان اتحاد در فرق اسلامی، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه اتحاد درفرق اسلامی درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با هفته وحدت، نمایشگاهی از سند، کتاب و  نشریه، با عنوان اتحاد در فرق اسلامی، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف آشنایی مراجعان این کتابخانه با منابع اطلاعاتی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در محور وحدت اسلامی و جشن‌های میلاد باسعادت خاتم الانبیاء(ص) در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در گذشته‌های دور برپا شده است.

 در این نمایشگاه تعدادی از اسناد تاریخی مراسم میلاد پیامبر(ص) در حرم مطهر رضوی و نشریات مرتبط با هفته وحدت، از آرشیو مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی انتخاب و به نمایش عموم درآمده است.

از جمله این اسناد می‌توان به سند دستور متولی‌باشی آستان قدس به تحویلدار کل مبنی بر تهیه شیرینی جهت برگزاری مجلس سلام به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و سند هزینه‌های برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در ایوان طلا(نادری)، سال ۱۲۸۹ قمری اشاره کرد.

همچنین حدود ۲۰۰ نسخه کتاب‌ فارسی و عربی برگزیده از بین منابع مخزن چاپی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با موضوع وحدت در میان مسلمانان جهان، در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

اتحاد و انسجام، شیوه‌های تعامل و همزیستی پیروان مذاهب اسلامی، ندای وحدت، جنبش‌های اسلامی معاصر، منشور همبستگی، آسیب‌شناسی دینی، حماسه اتحاد، اجتهاد و نواندیشی، نقش وارثان انبیاء، تقریب مذاهب از نظر تا عمل، امت اسلامی، چالش‌ها و راهبردها، برخی از عنوان‌های کتاب‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

گفتنی است، نمایشگاه اتحاد در فرق اسلامی، از ۲۲ تا ۲۸ آذر ۱۳۹۵، در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای علاقه مندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.