رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی از بندهای پیش‌نویس طرح بانکداری اسلامی باید توسط کارشناسان فقهی مورد بررسی قرار گیرد که از ظرفیت مراجع تقلید در این راستا استفاده می‌شود.

استفاده از ظرفیت مراجع برای بررسی طرح بانکداری اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی امشب در دیدار اعضای هیأت رئیسه کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، از ترویج بانکداری اسلامی به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس دهم نام برد و اظهار کرد: مشکلات حوزه اقتصاد به دغدغه اصلی مردم و مراجع تقلید تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات بانکداری اسلامی به شیوه مطلوب بازنگری و بروزرسانی نشده است، اضافه کرد: دولت‌ها باید طی این سال‌ها لایحه‌های لازم را برای اصلاح قانون ارائه می‌کردند اما تاکنون در این راستا گامی برداشته نشده است به همین علت توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش‌نویس بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس برای ارائه طرح بانکداری اسلامی یاد کرد و گفت: این طرح اکنون در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و ابتدای سال آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی طرح بانکداری اسلامی به نظرات مراجع تقلید توجه ویژه خواهیم داشت، عنوان کرد: برخی از بندهای این طرح باید توسط کارشناسان فقهی مورد بررسی قرار گیرد که از ظرفیت مراجع تقلید در این راستا استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.