کاهش مساحت تحت کنترل گروه های مسلح به ۲.۵ کیلومتر، بازداشت خبرنگار سوری توسط ترکیه، ممانعت تروریست ها از خروج غیرنظامیان از شرق حلب و آزادسازی یک منطقه در حمص از جمله اخبار امنیتی سوریه است.

۲.۵ کیلومتر تا آزادسازی کامل حلب/ بازداشت خبرنگار سوری در آنکارا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، مرکز مصالحه حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه میزان مساحت باقی مانده  تحت کنترل مسلحین را اعلام کرد.

در همین راستا، مرکز حمیمیم ویژه تلاش های آشتی در شهر لاذقیه سوریه اعلام کرد که مناطق تحت سیطره گروههای مسلح در حلب به ۲.۱ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

این مرکز همچنین تصریح کرده است: پس از توافق با گروه های مسلح برای خروج از شهر حلب، نیروهای ارتش سوریه به آتش بس در مناطق شرقی حلب پایبند بوده اند. این در حالی است که تروریست ها از آتش بس برای تجدیدقوا و ازسرگیری حملات به مواضع ارتش سوریه استفاده کردند.

مرکز حمیمیم در پایان می افزاید: ارتش سوریه بعدازظهر امروز چهارشنبه منطقه «السکری» را در شرق حلب آزاد کرد.

همچنین مقامات ترکیه «حسنی» خبرنگار سوری «سانا» در آنکارا را در برابر منزلش بازداشت کردند؛ علت بازداشت این خبرنگار سوری، توهین به مسئولان دولت ترکیه عنوان شده است.

خبرنگار سوریه در آنکارا

از سوی دیگر و در عرصه تحولات میدانی نیز نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از درگیری های سنگین با تروریست های داعش بر منطقه «الکتیبه المهجوره» در حومه شرقی حمص مسلط شوند.

منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که تروریستهای جبهه النصره و احرار الشام مانع از خروج غیرنظامیان از شرق حلب سوریه می شوند.

ارتش سوریه مواضع گروه های مسلح را در مناطق جنوبی باقی مانده در شرق حلب هدف قرار داد.

گروه های مسلح منطقه محاصره شده فوعه را در حومه شمالی ادلب هدف حملات موشکی قرار دادند که منجر به وارد آمدن خسارات و تلفات در این منطقه شد.

گفتنی است، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در مبارزه با گروه های مسلح و تروریستی در روزهای گذشته موفق به آزادی بیش از ۹۵ درصد از مساحت حلب شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.