کرمان - رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی بر مبنای عرضه و تقاضا ایجاد نشده و بدهی معوق آنها از سال‌ های گذشته ۱۰ برابر شده و موجب نیمه راکد شدن این بنگاه ها شده است.

بدهی برخی واحد های تولیدی کرمان ۱۰ برابر شده است

 به گزارش قدس آنلاین، عباس جبالبارزی چهارشنبه ۲۴ آذر در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان گفت : ۴۰ درصد بنگاه های تولیدی کرمان بیشتر از تقاضا تولید می کنند

وی خاطرنشان کرد: راه حل این مشکل صادرات و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات بوسیله بخش خصوصی برای یافتن بازارهای خارجی است تا حلقه ‌ای بین تولیدکننده و مصرف کننده باشند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان با اشاره به افزایش سهم مالیات این استان در بودجه ۹۶ افزود: واحدهای صنعتی همچنان با مشکل کمبود تقاضا روبرو و مسئله رکود برطرف نشده است و اگر قرار باشد سهم مالیات استان کرمان به ۳۰ درصد افزایش یابد شرایط از این هم بدتر خواهد شد.

عباس جبالبارزی با اشاره طرح رونق تصریح کرد: معاون رئیس جمهور در ابتدای سال نرخ تسهیلات این طرح را ارزان و ۱۰ درصد اعلام کرد اما در آیین نامه، همان نرخ شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد در نظر گرفته شد و سپس اعلام کردند که اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی منابعی به عنوان یارانه به این طرح اختصاص دهد آن را اعمال می کنند که به گفته رئیس کل بانک مرکزی چندان نباید روی آن حساب کرد.

در این نشست با حضور نماینده اداره کل امور مالیاتی استان، مشکلات و مسائل این بخش مطرح و امکان استفاده از مزیت های مواد ۳۱ و ۳۵ قانون رفع موانع تولید بررسی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.