فرمانده عملیات آزادسازی نینوا، برخی شایعه ها را در خصوص توقف عملیات برای دو هفته رد کرد و گفت که هیچ توقفی در جریان عملیات آزادسازی موصل رخ نداده است و نبرد با تروریستها بصورت جدی ادامه دارد.

فرمانده عملیات آزادسازی موصل :عملیات موصل متوقف نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در شصتمین روز عملیات آزادسازی موصل، پیشروی نیروهای ارتش و یگان ویژه در موصل ادامه دارد و به گفته فرمانده عملیات نینوا، بزودی تروریستهای داعش در این شهر با شوک بزرگی از سوی این نیروها مواجه خواهند شد.
نجم الجبوری فرمانده عملیات آزادسازی موصل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل اظهار داشت: پیشروی نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی در تمامی محورها در موصل ادامه دارد و بزودی بخش دیگری از شهر موصل بطور کامل از چنگ تروریستها آزاد خواهد شد.
ارتش عراق در دومین ماه عملیات آزادسازی موصل به گفته فرماندهان نظامی توانسته است ۳۰ محله را از چنگ تروریست ها آزاد کند.
همزمان با ادامه درگیریها برخی منابع از افزایش نیروهای ارتش عراق در شهر برای شدت بخشیدن به عملیات خبر می دهند.
یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت:شمار زیادی نیروی تازه نفس ارتش با تمام تجهیزات نظامی به سمت جنوب شهر موصل منتقل شده اند تا سرعت بیشتری به عملیات موصل ببخشند.
داعش که روزهای آخر عمر خود را در موصل پشت سر می گذارد، اما کماکان به کشتن مردم ادامه می دهد به این امید که مانع از مقاومت مردم شوند.
سعید مموزینی یک مقام کرد عراقی در موصل در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت:داعش جدیدا در موصل هاشم فارسی یک روزنامه نگار را گلوله باران کرده است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بد معیشیتی مردم موصل در سایه حاکمیت داعش افزود: در بسیاری از مناطقی که داعش حکمرانی می کند آب آشامیدنی وجود ندارد و همین امر مردم را در تنگنا قرار داده است و براساس اطلاعات بدست آمده بیم از بیماریهای واگیردار بین مردم شهر موصل وجود دارد.
وی اظهار داشت: هر محله ای که آزاد می شود ارتش با سیل مردمی روبرو می شود که گرسنه و تشنه هستند.
در خصوص آخرین وضعیت داعش هم این مقام کرد عراقی گفت: برغم بسته شدن راهها اما فرار شماری از امرای داعش به سوریه ادامه دارد و براساس تازه ترین گزارش ها ۳ تن از امرای داعش به نام های ابو ولید، ابومسلم چچنی و ابو قحطان به همراه شماری از نیروهایشان به سمت سوریه گریخته اند.
در ادامه فرار مردم به مناطقی که تحت کنترل ارتش عراق است شبکه تلویزیونی رووداو روز چهارشنبه گزارش داد شماری از کارمندان اداره بهداشت شهر موصل که تعداد آنها نزدیک به یکهزار تن بود توانسته اند خود را به مناطق تحت کنترل ارتش برسانند.
شماری از این افراد در گفت وگو با این شبکه اعلام کردند: داعش در طول حاکمیت خود در موصل آنها را ملزم به اجرای فرامینی می کرد که سلامت مردم را به خطر می انداخت.
به گفته این افراد داعش اکثرا از داروهای تاریخ مصرف گذشته استفاده می کرد و در مقام اعتراض کارمندان اداره بهداشت اعلام کرده 'انجام بدهید انشاالله اتفاقی نمی افتد. '
این کارمندان اداره بهداشت در خصوص حقوق ماهیانه خود تاکید می کردند که داعش اکثر ماهها حقوق آنها را پرداخت نمی کرد و برخی از ماهها تنها ۱۷ هزار دینار عراقی معادل ۱۳ دلار پرداخت می کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.