در حالی که چندی قبل برخی از نمایندگان پارلمان و رسانه‌های افغانستان از حضور ۵۰۰ مشاور رهبران دولت کابل خبر داده‌ بودند اما یک رسانه این کشور گفته که عبدالله عبدالله ۱۱۰ مشاور دارد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان ۱۱۰ مشاور دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم، مشاوران عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در این اواخر رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش، تعداد مشاوران عبدالله اکنون به بیش از ۱۱۰ نفر رسیده که برخی از آنها نیز خود مشاورانی دارند.

با این حال «جاویدفیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی اعلام کرد که عبدالله تنها ۴۰ مشاور رسمی دارد و مابقی مشاوران به صورت افتخاری با ریاست اجرایی همکاری می‌کنند که تمام این مشاوران بر اساس سابقه کاری و تجاربشان در زمینه‌های گوناگون انتخاب شده‌اند.

این در حالی است که «عبدالرزاق سنجر» یکی از مشاوران ریاست اجرایی دولت در بخش مرزها، اقوام و قبایل اظهار داشت که مشاوران  عبدالله فقط در بخش امور قبایل، اقوام و مرزها در کابل ۸۰ مشاور دیگر در سراسر کشور دارند که در همین زمینه مشاوره ارائه می‌کنند.

وی افزود که مشاوران عبدالله در بخش قبایل، اقوام و مرزها ۱۰ نفر هستند که در یک کمیته بزرگ با یکدیگر بصورت مشترک کار می‌کنند و کمیته‌های دیگری هم در حوزه‌های جنوب غرب، شرق و شمال شرق کشور هستند که در زمینه‌های امنیتی، حمل‌ و نقل و امور جوانان فعالیت دارند.

با این حال ریاست اجرایی دولت افغانستان اظهار داشته است که این مشاوران به سه بخش تقسیم می‌شوند که بخش اول از آنها به طور رسمی در تشکیلات دولت حضور دارند  و بخش دوم این مشاوران بر اساس قراردادهایی جهت مشاوره استخدام شده‌اند و بخش سوم مشاوران که تعدادشان بیشتر است به صورت افتخاری با ریاست اجرایی دولت کابل همکاری می‌کنند.

گفته می‌شود که ۱۰ نفر از مشاوران خاص ریاست اجرایی که در کاخ سپیدار هستند ماهانه ۴ تا ۶ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند و مشاوران قراردادی نیز ماهانه هزار تا ۱۵۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

  مشاوران افتخاری حقوق رسمی ندارند اما برخی دیگر از مشاوران هم در چارچوب نهادهای دولتی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

چندی قبل برخی از رسانه‌ها از وجود ۲۰۰ مشاور برای اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خبر داده بودند که از سوی سخنگوی ریاست جمهوری تکذیب شد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که گماشتن این همه مشاور توسط سران دولت وحدت ملی امتیازدهی به حامیان انتخاباتی آنها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.