اصفهان- شهردار اصفهان با اشاره به فضائل اخلاقی آیت الله مظاهری، گفت: این عالم وارسته نقش مهمی در ترویج فضائل اخلاقی بر عهده دارد و بی شک حضور این عالم عالی قدر در اصفهان مایه برکت و افتخار است.

حضرت آیت الله مظاهری مایه برکت و افتخار اصفهان است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد صبح چهارشنبه در حاشیه کنگره بزرگداشت آیت الله مظاهری بیان داشت: اصفهان از دیرباز مهد پرورش عالمان دین و ایمان بوده است و به برکت حضور این عالمان همواره در طول تاریخ درخشش فراوانی داشته و اکنون به خود می بالد که میزبان شخصیت عالی قدری چون آیت الله مظاهری است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در هیچ برهه ای از زمان شهراصفهان از وجود بزرگ مردان کم نظیری همچون حضرت آیت الله العظمی مظاهری خالی نبوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: این عالم وارسته نقش مهمی در تعمیق فضائل اخلاقی در مردم اصفهان و دوری آنان از رذایل اخلاقی داشته و بی شک جایگاه امروز اصفهان در بسیاری از عرصه ها حاصل تلاش های ایشان است.

جمالی نژاد گفت: چه بسیار مردان نیکو که در مکتب این شیخ والا مقام تلمذ کرده و خود هم اکنون از افتخارات این سرزمین به شمار می آیند و بی شک بزرگداشت شخصیت بی نظیری چون آیت الله العظمی حسین مظاهری بر همه مسئولان و مردم اصفهان امری واجب است.

وی در ادامه از وجود شخصیت هایی چون آیت الله مظاهری به عنوان چراغ هدایت یاد کرد و گفت: آیت الله مظاهری از مراجع حوزه علمیه قم بود که به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اصفهان سفر کرد و این موضوع حاکی از گذشت و ایثار این شخصیت والا مقام است که به حق این شیوه و منش اخلاقی ستودنی است.

شهردار اصفهان در بخش پایانی سخنان خود به آثار و تالیفات آیت الله مظاهری نیز اشاره داشت و گفت: کتب و تالیفات بسیاری توسط آیت الله مظاهری تاکنون تدوین و جمع آوری شده است.

گفتنی است در این مراسم رونمایی از آثار حضرت آیت الله مظاهری همچون کتاب های: الحاشیه الی العروت الوثقی، مناسک حج، احکام عمره مفرده، ولایت فقیه و حکومت دینی، رساله التفات جلد نخست، شرح ئ تفسیر دعای کمیل، شرح و تفسیر دعای سحر، شرح و تفسیر دعای عهد، فلسفه دعا، اسلام آیین رستگاری، معاد سرنوشت جاودانه انسان، الیوم الاخر، دانش اخلاق اسلامی، عوامل کنترل غرایز، اخلاق در اداره، تربیت فرزندان، جهاد با نفس و اخلاق در خانه انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.