تعدادی کارشناس نظامی انگلیس برای آموزش معارضان سوری جهت نبرد در میدان جنگ سوریه به عراق وارد شدند.

ورود کارشناسان نظامی انگلیس به عراق برای آموزش معارضان سوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری راشاتودی، افزون بر پانصد کارشناس نظامی انگلیسی مستقر در منطقه خاورمیانه،  تعدادی دیگر از این کارشناسان نظامی جهت آموزش معارضان سوری برای نبرد در داخل سوریه به عراق وارد شدند.

ورود این کارشناسان نظامی به عراق درست در زمانی اعلام شد که انگلیس میزبان کنفرانسی با حضور وزرای دفاع کشورهایی است که در ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش مشارکت دارند.

گفتنی است که بیست تن از این مربیان نظامی که احتمالاً جزء نیروهای ویژه هستند، به معارضان سوری مهارتهای پیاده نظام، مراقبتهای اولیه در حین نبرد و سایر تاکتیکهای میدان جنگ را آموزش خواهند داد.

شمار کارشناسان نظامی انگلیسی که هم اکنون در عراق مستقر هستند،‌ حدود ۵۰۰ تن برآورد می شود که در نزدیکی شهر کُردنشین «اربیل» اقامت دارند.

«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرده بود افرادی که تحت آموزشهای نظامی انگلیس قرار می گیرند، باید به دقت گزینش شوند تا بتوان عدم انتقال اطلاعات و دانش نظامی به گروههای تکفیری را تضمین نمود.

گفتنی است که انگلیس از معدود کشورهایی است که آشکارا از هرگونه اظهارنظر در خصوص فعالیتهای نظامی مخفیانه خود چه در رسانه ها و چه در پاسخ به اعضای پارلمان این کشور امتناع می کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.