تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، خواستار از سرگیری فعالیت‌های هسته ای ایران براساس مصوبه مجلس شد.

ایران با نقض برجام از سوی آمریکا فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله که آن را نقض برجام دانست و اظهار داشت: در جریان تمدید این تحریم‌ها علیه ایران، اوباما علی‌رغم قول وتوی هر نوع تحریم علیه ایران، با نامردی این تحریم‌ها را برای ۱۰ سال دیگر تمدید کرد که براساس ماده ۸ و ۲۶ برجام نقض صریح است.

وی ادامه داد: مطالبه ملت قهرمان ایران این است که دو دستور رئیس جمهور به وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مقابله با نقض برجام کافی نیست، بلکه از سرگرفتن فعالیت انرژی هسته ای نباید یک روز هم به تأخیر بیفتد و قانون مصوب مجلس در این باره با تمام توان و به سرعت اجرایی شود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بدعهدی آمریکا بار دیگر با نقض برجام بر همگان آشکار شد، آمریکا قابل اطمینان نیست.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برجام ثابت کرد آمریکا دروغ‌گو و بدعهد است، گفت:  امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره به قابل اعتماد نبودن آمریکا تاکید داشته اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، آن را نشان دهنده مقاصد شوم سیاسی دانست و گفت: سفر نخست وزیر این رژیم به یک کشور اسلامی برای تحکیم پای صهیونیست‌ها است تا در بلاد اسلامی برای خود جا باز کنند و هدف از آن، استعمار فرهنگی و اقتصادی است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این شهید گرانقدر یکی از روحانیون مبارز، فرهیخته و مخلص بود که به کمک شهید مرتضی مطهری و دیگران توانستند تحول بزرگی در دانشگاهها ایجاد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.