یزد- امام جمعه یزد گفت: این که امروز بدعهدی‌های آمریکا را شاهد هستیم نشان دهنده خوی استکباری آنهاست و همیشه هم همین خوی ظلم و استکبار در وجود آنها بوده است.

بدعهدی‌های آمریکا نشان دهنده خوی استکباری آنهاست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به مسئله برجام و تحریم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بدعهدی‌های آمریکا را به مراتب در خطبه‌ها بیان کردیم، از ابتدا هم این موضوع‌ها مشهود بود و مقام معظم رهبری همیشه نسبت به آن تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) رابطه آمریکا با ایران را رابطه گرگ و میش دانستند، گفت: هیچ زمانی گرگ به این فکر نمی‌کند که در برابر مظلوم رحمت و عطوفت داشته باشد، آمریکا هم همیشه خوی گرگ صفتی داشته و بر پایه بدعهدی‌هایش جلو می‌رود.

ناصری به بدعهدی‌های آمریکا در بحث برجام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و بر پیمان‌ها و عهدهایی که می بندد وفادار نیست.‌

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، از این شهید والامقام به عنوان پایه گذار وحدت میان حوزه و دانشگاه یاد کرد و افزود: شهید مفتح با کمک شهید مطهری توانست تحولات بسیار خوبی در دانشگاه‌ها ایجاد کند که این حرکت‌ها امروز نیز باید ادامه پیدا کند.

ناصری با اشاره به نقش و اهمیت دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر حوزه  و دانشگاه دست به دست هم بدهند، دین و دنیای مردم را آباد می‌کنند.

امام جمعه یزد همچنین با گرامیداشت ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) گفت: دستورهای پیامبر مکرم اسلام (ص) متعلق به یک زمان خاص نیست و همواره باید به آنها عمل شود.

وی گفت: حضرت محمد (ص) نسخه و آیینه تمام نمای خداوندی است و نمی‌تواند یک انسان عادی باشد زیرا هر حرف و عملش الگوی نسل‌ها و انسان‌های بعد از ایشان تا آخر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.