مشهد- همزمان با شب هفدهم ربیع الاول و میلاد رسول مکرم اسلام(ص) هزاران عاشق و دلشیفته اهل بیت(ع) با حضور در حرم رضوی میلاد فرخنده پیامبر مهربانی ها را به پیشگاه ثامن الحجج تبریک و تهنیت عرض کردند.

مشهد الرضا(ع) غرق در نور و شادی شد

به گزارش قدس آنلاین، هزاران زائر و مجاور عاشق شامگاه جمعه با حضور در رواق های حرم مطهر رضوی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد فرخند رسول مکرم اسلام در آیین جشن شب میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان امام صاق(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حضور بهم رساندند.

بسیاری از کسبه و شهروندان مشهدی همزمان با فرا رسیدن شب ولادت رسول مکرم اسلام(ص) نسبت به چراغانی و نصب ریسه در سر در مغازه ها اقدام کردند و با توزیع شربت و شیرینی کام زائران و مجاوران حرم رضوی را به میمنت این شب فرخنده شیرین کردند.

تمامی خیابان های منتهی به حرم و تمام صحن ها و رواق های حرم پاسبان ملائک رضوی، چراغانی شده و زائران با اشک شوق در گوشه کنار این مضجع نورانی، این عید فرخنده را به یکدیگر تبریک گفته و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را بر زبان خویش جاری کردند.

آیین جشن شب میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان امام صاق(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم رضوی با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت امین الله آغاز شد و با سرودخوانی، تواشیح، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه یافت.

صلوات آثار بسیار ی دارد
حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده در ویژه برنامه جشن میلاد در رواق بزرگ رضوی با اشاره به اینکه فرستان صلوات آثار بسیار زیادی دارد، ابراز کرد: حضرت محمد (ص) فرمودند: صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمالتان را پاک و پاکیزه می کند.

وی ادامه داد: هر کس بعد فرستادن صلوات «و عجل فرجهم» بگوید مورد عنایت و دعای امام زمان(عج) قرار می گیرد.

این سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه اگر مستحبی به واجبات ما ضرر وارد کند باید ترک شود، ابراز کرد: رعایت مستحبات و مکروهات هر چند ارزش والایی دارد و انسان را به مقامات عالیه سوق می دهد ولی در عین حال در انجام آنها رتبه و درجه معرفت و کمال انسان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وظیفه اولیه و مهم ما انجام واجبات و ترک محرمات است و باید در وهله اول در عمل به واجبات و ترک محرمات الهی تلاش و کوشش داشته باشیم و در مرحله و گام بعدی در انجام مستحبات و مکروهات بکوشیم. به بیان دیگر کسی که در انجام واجبات و ترک محرمات کوتاهی و مسامحه می کند نباید در اندیشه انجام مستحبات و ترک مکروهات باشد.

وی گفت: رسول گرامی اسلام در ضمن روایتی به امت خود توصیه کردند «اگر انجام دادن مستحبات به واجبات شما ضرر می رساند؛ آن را ترک کنید».

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه عیب جوی خود باشیم و به دنبال عیب و نقص دیگران نباشیم. ادامه داد: عیب جویی و عیب گویی از کارهای ناپسند و نابهنجار بسیار زشتی است که هیچ کس آن را بر نمی تابد. عیب جو کسی است که در جست و جوی آن است که نقص و عیب دیگری را شناسایی کرده و به رخ او کشیده و یا در نزد دیگران آشکار ساخته و شخص را بدنام و بدگونه وانمود نماید.

خطیب حرم رضوی اظهار کرد: امام علی(ع) در رابطه با عیب‌جویی سخنان گهرباری دارد از جمله این‌که فرموده است: «خوشا به حال آن‌کس که عیب خودش، او را از پرداختن به عیب‌های مردم باز دارد»

یاد آور می شود در ادامه این برنامه ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت در مدح و منقبت رسول الله(ص) و امام صادق(ع) به سرود خوانی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.