کاشان- وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی روز شنبه در سفر به کاشان از روند اجرایی طرح «شهر بدون فقر» در این شهرستان بازدید کرد.

وزیر کار از روند اجرای طرح «شهر بدون فقر» در کاشان بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی در این بازدید که از محله «لتحر» کاشان انجام پذیرفت با اشاره به تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر لزوم توجه جدی به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: به دنبال این فرمایش بررسی محلی از آسیب ها را با تصویب طرح توانمند سازی محله ها در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به این که ایجاد تشکل های مدنی، منطقه ای و ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی در طرح توانمند سازی محله ها در نظر گرفته شده است گفت: اجرای این طرح سه ضلع را در بر خواهد گرفت که شامل دولت، نهادهای مردمی و خود محله است تا به پیشبرد طرح کمک کند.

وی گفت: با اجرای این طرح می توان از حاشیه قرار گرفتن روستاها در کنار شهرها جلوگیری کرد و هم چنین از بهم ریختن ترکیب جمعیتی هم جلوگیری کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه شورای اجتماعی کشور مبنی بر توجه به طرح توانمند سازی محله ها ، از اولویت های این وزارت خانه است و لذا طرح توانمند سازی محله ها با عنوان طرح شهر بدون فقر در محله لتحر کاشان به عنوان پایلوت در سطح استان اصفهان در یکسال گذشته در مسجد این محله اجرا شده است.

وی افزود: در قالب این طرح خوشبختانه اقدام هایی در زمینه افزایش مهارت های زندگی در مقابل آسیب های اجتماعی و فقر زدایی انجام داده است.

وزیر تعاون ادامه داد: طرح توانمند سازی محله ها به عنوان یک راهبرد در آغاز راه است و در این طرح، اولویت ایجاد پایگاه آن در مساجد کشور است و در اولویت های بعدی مرکزهای بهداشت و مراکز فنی حرفه ای دیده شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.