عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در یادداشتی به وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها پرداخت و تاکید کرد: آلودگی هوا راه حل علمی دارد.

مسئولان محیط زیست، از سیاسی‌بازی دست بردارید

رفع آلودگی هوا در کلان شهرها راه حل علمی و منطقی دارد، از روش‌های پیشگیری و کنترل ساخت و ساز و آلاینده‌ها و افزایش فضای سبز که بگذریم، یکی از این روش‌ها باران‌زا کردن ابرها یا در اصطلاح علمی بارور کردن آنهاست.

هم اکنون یکی از مشکلات کلان شهرهای ما عبور ابرها از آسمان این شهرها بدون حتی بارش یک قطره باران است، در حال حاضر به چند روش عمده این مشکل در جهان حل شده است.

در مورد آثار زیست محیطی برخی از این روش‌ها در میان دانشمندان و محققان کماکان اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما یکی از روش‌هایی که در مورد سلامت آن تقریبا اتفاق نظر وجود دارد روش تابش امواج مایکروویو توان زیاد به ابرها برای بارور کردن آنهاست.

تابش امواج توان زیاد مایکروویو باعث یونیزه شدن ذرات معلق شده و با ترکیب یون‌ها با ذرات بخارآب و سنگین شدن این ذرات باران رحمت الهی بر سرزمین تشنه خواهد بارید. در این مقاله مجال بحث علمی مفصل وجود ندارد اما...

مسئولان محترم محیط زیست کشور، لطفا کمی و فقط کمی دست از سیاسی بازی بردارید و لحظاتی به سلامت این مردم بیاندیشید.

مشکل محیط زیست موضوعی نیست که مثل برجام با مذاکره و سفر به این کشور و دست دادن با وزیر محیط زیست آن کشور حل شود، باید از متخصصان داخلی برای حل این مشکل کمک بگیرید، مطمئن باشید این معضل بسیار بزرگ حل شدنی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.