مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: نیروهای امنیتی با روحیه جهادی، شهادت‌طلبی، ایثار و اتکال به قدرت خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین(ع)، امنیتی پایدار را در منطقه‌ای نا امن برای ایران اسلامی فراهم آورده‌اند.

هوشیاری نیروهای امنیتی ایران را امن ترین کشور در ناامن ترین منطقه کرده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با فرماندهان یگان حفاظت فرودگاه‌های سراسر کشور در تالار ولایت حرم مطهر رضوی با بیان اینکه برای حفظ امنیت دو رکن حضور فعال نیروهای خودی و کاهش تهدیدات، مطرح است ابراز کرد: بر اساس علوم دفاعی و امنیتی، امنیت با میزان تهدیدات رابطه مستقیم دارد و با وجود تهدید، امنیت مخدوش بوده و کاهش می‌یابد اما آیا اینکه امروز جمهوری اسلامی در اوج امنیت به سر می‌برد، دلیلش کاهش یا نبود تهدیدات است؟

وی ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش داشته و امنیت کشورهای اطراف نیز کمتر شده است با وجود چنین شرایطی اما هر روز شاهد امنیت و اقتدار بیشتر ایران اسلامی هستیم، این موضوع دلیلش نه کاهش تهدیدات دشمن علیه این کشور، بلکه دلیلش هوشیاری، اقدام به موقع، ایثار و رشادت نیروهای امنیتی خودی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، تلاش همه نیروهای خدوم و مخلص انقلاب این بوده که اعرف معروفات که همانا اصل نظام اسلامی است، حفظ شود. همچنان که امام فرمودند «حفظ نظام اوجب واجبات است» .

وی بر اهمیت جایگاه توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای کسب نصرت الهی اشاره و تصریح کرد: قطعا نیروهای امنیتی فرودگاه‌های کشور با کارنامه درخشان خود در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، دارای علمی ارزشمند و تجربه‌ای گران‌سنگ هستند اما باید مراقب بود که در کنار بهره از علم و تجربه، هیچگاه از جایگاه توسل به اهل بیت(ع) غافل نشد، در بسیاری از عرصه ها اگر لطف الهی و عنایت حضرات معصومین(ع) نبود، امروز ما دچار آسیب شده بودیم.

ضرورت حفظ امنیت اخلاقی و ارزشی در پروازها

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به موضوع حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در پروازها، خاطر نشان کرد: فضای توجه به ارزش‌ها و جلوه‌های انقلابی باید در فرودگاه‌های کشور حاکم و فضای پروازهای کشور باید تجلی ارزش‌های اسلامی باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گاهی صرف حضور نیروی حفاظت در یک پرواز می‌تواند فرصت هنجار شکنی را از عده‌ای معدود فرصت طلب بگیرد، به نیروهای یگان حفاظت فرودگاه‌های کشور توصیه کرد: تلاش کنید تا علاوه بر امنیت فیزیکی، امنیت اخلاقی و ارزشی پروازها نیز حفظ شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.