امام جمعۀ اهل‌سنت زاهدان گفت: امروز در شرایط حساس و خطرناکی قرار داریم؛ از طرفی بیداری اسلامی رو به گسترش است و از سوی دیگر قدرتهای استکباری به دنبال افزایش تفرقه بین مسلمانان و ممانعت از بیداری اسلامی هستند.

قدرتهای استکباری به دنبال افزایش تفرقه بین مسلمانان هستند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم، مولوی عبدالحمید، امام جمعۀ اهل‌سنت زاهدان در مراسم اختتامیۀ سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که امشب در سالن همایشهای سازمان صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه بهترین الگوی ما پیامبر اکرم(ص) است، گفت: ما پیامبری داریم که با ظرفیتی بسیار بالا تشریف آوردند و هدایت را بر بشریت جاری کردند.

امام جمعۀ اهل سنت زاهدان با اشاره به تواضع بالای پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: تواضع پیامبر اکرم(ص) آنقدر بالا بود که وقتی یک زن، مرد و حتی کودکی نزد ایشان می‌آمد و درخواست یا شکایتی داشت، با نهایت احترام به آنان برخورد می‌کرد. پیامبر(ص) با چنین سیره‌ای الگوی تمام ما محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: پیامبر با ظرفیت بالای خود تمام مسلمانان را زیر چترشان گرفتند، حتی آنانی که با حضرت بنای جنگ و درگیری داشتند، حضرت به گونه‌ای دیگر با آنان برخورد و با رفتاری زیبا آنان را به خود نزدیک کردند، اکنون ما امت چنین پیامبری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلامی دینی وسیع و با ظرفیتی بسیار بالاست، لذا می‌توانیم با تمام جهانیان با صلح و مهربانی زندگی کنیم. این در حالی است که امروزه از چنین ظرفیتی کمتر استفاده می‌کنیم.

امام جمعۀ اهل‌سنت زاهدان رعایت حقوق اقلیتهای قوی و مذهبی در کشورهای مختلف را راهکاری برای گسترش وحدت اسلامی خواند و گفت: بدین وسیله می‌توانیم الگویی مناسب در زمینه وحدت اسلامی در جهان بسازیم.

عبدالحمید گفت: امروز ما در شرایط حساس و خطرناکی قرار داریم؛ از طرفی بیداری اسلامی رو به گسترش است و از سوی دیگر قدرتهای استکباری به دنبال افزایش تفرقه بین مسلمانان و ممانعت از بیداری اسلامی هستند و ما باید برای مقابله با آنها با رویکری جدید به صحنه بیاییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.