گیلان- مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اشاره به توصیه های ایمنی لازم در روزهای برفی،گفت:تمامی پایگاه های جاده ای و شهری فوریت های پزشکی در این ایام برای ارائه خدمت به مردم در آمادگی کامل هستند.

پایگاه های جاده ای و شهری فوریت های پزشکی گیلان در آمادگی کامل هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید محمدی،مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گیلان ،با اشاره به بارش برف در نقاط مختلف استان اظهار کرد:تمامی پایگاه های جاده ای و شهری فوریت های پزشکی در این ایام برای ارائه خدمت به مردم در آمادگی کامل هستند؛شهروندان گرامی در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی‌المقدور از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه باید از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود، افزود:کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.همچنین به منطور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است‌،وسایل گرمایشی منازل و محل کار متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم شود.

محمدی گفت: پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات مالی شود لذا توصیه می‌شود از این کار پرهیز شود.هنگام پارو کردن برف بام‌ها، به دور کمر خود طناب محکمی بسته و طناب را به محل محکمی اتصال دهید همچنین هنگام پارو کردن از پرتاب برف بر سطح کوچه و خیابان خودداری شود و درصورت ضرورت یک نفر به عنوان کنترل کننده و راهنما در محل ریختن برف در نظر گرفته شود.

مدیر اورژانس ۱۱۵ گیلان بیان کرد:در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب شود. برای خروج از منزل از سلامت وسیله نفلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی اطمینان حاصل شود؛ هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش آج دار استفاده شود.

وی ادامه داد:در صورت نقص فنی اتومبیل در خیابان‌ها آن را به منتهی علیه سمت راست در مکانی مناسب متوقف و برای پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری علائم هشدار دهنده در فاصله مناسب قرارداده شود. همچنین هنگام عبور از روی پلکان‌های برف‌ گرفته ساختمان‌ها،پل‌های عابر پیاده و پل روی جوی‌ها دقت کنید و از دستگیره‌های کناری حتما استفاده شود.

محمدی با بیان اینکه در هنگام رانندگی برروی سطح لغزنده از گرفتن ترمزهای ناگهانی پرهیز شود،اضافه کرد:هنگام پارو کردن برف بام از پرتاب آن برروی سیم‌های انتقال برق جدا خودداری شود؛به منظور پیشگیری از سقوط از ارتفاع،از نزدیک شدن کودکان به لبه بام جلوگیری به‌عمل آید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه حتما از پیاده رو عبور کرده و از تردد در سطح خیابان خودداری شود،خاطرنشان کرد:در روزهای برفی و یخبندان هرگز از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نشود.هنگام عبور از عرض خیابان با در نظرگرفتن فاصله از وسیله نقلیه با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن خودداری شود.

مدیر اورژانس ۱۱۵ گیلان با بیان اینکه هنگام عبور از معابر، مواظب سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان باشید، افزود:سطوح یخ زده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی بسیار خطرناک بوده و از تردد بر روی آنها خودداری شود.

وی با اشاره به طرح امداد زمستانی اظهار کرد: امداد زمستانی همه ساله،بر اساس دستورالعمل کشوری در آذر ماه شروع و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت. تجهیز و تکمیل ناوگان اورژانس به تجهیزات فنی زمستانی مورد نیاز در فصل سرد،آماده باش ۲۴ ساعته ستاد هدایت و سامانه ۱۵۹۰،آماده باش کامل ۵۸ پایگاه شهری و جاده ای اورژانس ۱۱۵ در کل استان گیلان بالاخص مناطق صعب العبور و ... از اقدامات انجام یافته در این محدوده زمانی می باشد.

محمدی گفت:در این مدت تمام ارگان های امدادی،بالاخص اورژانس گیلان به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش،آماده ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مردم شریف خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.