شهرکرد-مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: شرکت گاز چهارمحال و بختیاری مبلغ یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال بدهی انباشته در سیستم دارد که از مشترکان خود طلب دارد و ۲۴۰ میلیارد ریال نیز به ۸۰ پیمانکار این شرکت بدهی دارد.

شرکت گاز استان یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال بدهی انباشته دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیامک حیدری صبح یکشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تأکید بر این نکته که همیشه ۴۸ ساعت قبل از وقوع افت فشار یا قطعی گاز مراتب اطلاع‌رسانی به واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد،گفت: ذکر این نکته ضروری است که خوشبختانه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون گاز هیچ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری قطع نشده و این واحدها به کار خود ادامه داده‌اند.

 حیدری ، اظهار کرد: شرکت گاز چهارمحال و بختیاری مبلغ یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال بدهی انباشته در سیستم دارد که از مشترکان خود طلب دارد و ۲۴۰ میلیارد ریال نیز به ۸۰ پیمانکار این شرکت بدهی دارد.

وی با اشاره به اینکه طلب‌های این شرکت از مشترکان گاز مربوط به ابتدای تأسیس این شرکت تاکنون است، خاطرنشان کرد: با این وجود این شرکت، مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های توسعه گازرسانی خود پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به سرد شدن همزمان ۲۱ استان و ایجاد شرایط بحرانی مصرف گاز در کشور در چند هفته گذشته بیان کرد: در این شرایط تنها مصرف را روی حداقل قرار دادیم و قطعی گاز در استان نداشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افت احتمالی یا ناگهانی فشار گاز به هر دلیل ممکن است در کشور ایجاد شود و بر اساس دستورالعمل‌های ملی باید جهت مدیریت مصرف گاز، صرفه‌جویی و کاهش مصرف خصوصاً در واحدها و صنایع بزرگ تمهیداتی اندیشیده و اقدامات لازم انجام شود، افزود: واحدهای تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی واحد خود در زمان‌های بحرانی باید به تهیه و جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی به جای گاز توجه داشته باشند.

حیدری دوگانه‌سوز بودن وسایل گازسوز کارخانه‌ها را راهکاری مناسب برای شرایط بحرانی دانست و تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی باید پس از عقد قرارداد با شرکت گاز نسبت به تهیه سوخت دوم و دوگانه‌سوز نمودن وسایل گازسوز واحد خود اقدام کنند.

وی مصرف گاز استان در شرایط بحرانی را ۰.۷ مصرف کشور عنوان و خاطرنشان کرد: زمانی که بحرانی در کشور رخ می‌دهد باید دولت را دید و ما نیز به عنوان کارگزاران دولت همراه دولت و صنعت هستیم.

حیدری به شرایط صدور قبض گاز برای مشترکان مختلف مصرف‌کننده اشاره و گفت: این قبض برای مشترکان خانگی در دوره زمانی ۴۵ روزه، برای جایگاه‌های CNG پنج روزه و برای واحدهای تولیدی بالای پنج هزار مترمکعب ۱۵ روزه صادر می‌شود.

وی در پاسخ به اعتراض یکی از واحدهای صنعتی استان در خصوص صدور ۱۵ روزه قبض گاز بیان کرد: صدور ۱۵ روزه قبض گاز برای واحدهای صنعتی با ظرفیت کنتور گاز بیش از ۵ هزار مترمکعب دستورالعمل کشوری است و استان دخالتی در آن ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.