بجنورد- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: عمده پروژه هایی که در نظارت های فنی تذکر گرفته اند مربوط به طرح های هادی روستایی است.

طرح های هادی بیشترین کارت زرد را از نظارت فنی گرفتند

یزدان عنبری در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار داشت: بیشترین مشکل در این نظارت های فنی مربوط به پروژه های بنیاد مسکن بوده است البته پروژه های راه های روستایی نیز در ردیف بعدی این تذکر ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: عمده مشکل فنی در اجرای طرح های هادی، عدم تطابق نقشه ها بوده و علاوه بر آن، کیفیت اجرای آسفالت در برخی روستاها نیز کیفیت قابل قبول نبود.

وی با تاکید بر اینکه این ایرادها در مهلت تعیین شده برطرف شده است خاطرنشان کرد: تلاش ما این است برای کاهش مشکلات فنی از توان نظارتی دهیاران در اجرای پروژه ها استفاده شود.
عنبری اظهار داشت: تجربه نشان داده است هر جا دهیاران بر پروژه ها نظارت داشته اند و یا پروژه ای توسط دهیار انجام شده کیفیت کارها بهتر بوده است.

وی افزود: البته توان دهیاران به لحاظ امکانات و تجهیزات پایین است و در بسیاری موارد دهیاران ما هنوز تخصص اجرای پروژه عمرانی را ندارند اما در جایی که دهیار تخصص داشته است، پروژه ها را با کیفیت بهتری اجرایی کرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی بیان داشت: پروژه های عمرانی در سال دو یا سه مرتبه مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند و بعضا برخی پروژه ها بر اساس نیاز و ضرورت طی سال چند بار بازدید می شوند.

وی با بیان اینکه مسائل فنی و مشکلات اجرایی پروژه های عمرانی استان توسط کمیته نظارت مورد بررسی قرار می گیرد گفت: ایرادها و نواقص هر پروژه شناسایی وگوشزد شده و دستگاه ها مکلف می شود در مهلت تعیین شده نسبت به رفع ایراد و مشکل مبادرت ورزند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکلات پروژه های عمرانی در همان مرحله های نخست برطرف شده است و کار به شورای فنی کشیده نشده است.

به گفته عنبری در سال های گذشته مشکل پروژه های عمرانی به شورای فنی کشیده می شد و مدیر دستگاه اجرایی باید به این شورا پاسخ می داد اما طی سال ۹۴ و ۹۵ پرونده ای به این شورا ارسال نشده است.

وی افزود: طی سال ۹۴، یکهزار و ۶۹۹ پروژه درحال اجرا و امسال یکهزار و ۴۳۹ پروژه در حال اجرا، مورد بازدید و بررسی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.