قم- مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه نباید گرفتن سود اضافه سر از ربا در بیاورد و انسان گرفتار عقوبت آن شود، گفت: بانک‌ها وام و تسهیلات را در اختیار مراکز تولیدی و مردم بی‌بضاعت و محروم قرار دهند تا موجبات خشنودی خدا فراهم شود.

بانک‌ها به مراکز تولیدی و مردم بی‌بضاعت و محروم وام و تسهیلات بدهند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار رئیس بانک ملت استان قم، بابیان اینکه باید مسئولان کشور برای رضایت‌مندی خدا و جامعه اسلامی تلاش کنند اظهار داشت: خدای متعال رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است.

وی  بابیان اینکه کار بانک دادوستد است و در این دادوستد لازم است مواظب ربا و اموال مال نامشروع بود، افزود: سرانجام هر کاری مرگ است و اگر باور داشته باشیم که مرگ پایان نیست، بلکه از پوسته به درآمدن است، هرگز عملی را که سبب نارضایتی خدا باشد انجام نمی‌دهیم.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: مسئولان بانک‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی کنند تا جایی که ممکن است از مردم در قبال  اهدا تسهیلات  بانکی کارمزد نگیرند و اگر قصدگرفتن کارمزد رادارند در حد متعارف باشد تا حداقل بانک به مسیر و حیات ادامه دهد.

وی بابیان اینکه نباید گرفتن سود اضافه سر از ربا در بیاورد و انسان گرفتار عقوبت آن شود، تصریح کرد: بانک‌ها وام و تسهیلات را در اختیار مراکز تولیدی و مردم بی‌بضاعت و محروم قرار دهند تا موجبات خشنودی خدا فراهم شود.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: علما، مراجع و بزرگان دین، خیرخواه مردم و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و اگر سخنی از باب نصیحت می‌کنند تنها از باب خیرخواهی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.