وزیر خارجه عربستان ادعای توقف فروش سلاح از سوی واشنگتن به ریاض را رد کرد.

عادل الجبیر توقف فروش سلاح به عربستان را تکذیب کرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از افکار نیوز"؛ عادل الجبیر -وزیر خارجه عربستان- یکشنبه اعلام کرد ادعای برخی از مقامات آمریکا مبنی بر توقف فروش سلاح از سوی واشنگتن به ریاض حقیقت ندارد.

روز سه‌شنبه یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد در این خصوص اعلام کرد واشنگتن تصمیم گرفته ارسال مهمات به ریاض را به دلیل اقدامات خصمانه و ضد حقوق بشری عربستان در یمن، متوقف کند.

با این حال، الجبیر اعلام کرد: «هیچ مدرک رسمی دال بر توقف فروش سلاح به ریاض، از واشنگتن دریافت نکرده‌ایم. » وی افزود خبرهایی که در این خصوص فاش شده، صحت ندارد.

سازمان عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا، فرانسه و انگلیس خواسته‌اند فروش سلاح به ریاض را متوقف کنند. این درخواست پس از حمله هوایی عربستان به یک مراسم عزاداری در یمن، مطرح شد. در این حمله که ماه اکتبر صورت گرفت، دست کم ۱۴۰ غیرنظامی کشته شدند.

جان کری –وزیر خارجه آمریکا- نیز در دیدار شب گذشته خود با وزیر خارجه عربستان اعلام کرد در تلاش است تا مطمئن شود فروش سلاح به ریاض به خوبی پیش می‌رود. کری همچنین در خصوص حل مشکلات یمن از طریق مذاکره ابراز امیدواری کرد.

طبق گزارش‌ها، در جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند. این جنگ به کمبود شدید مواد غذایی نیز منجر شده است و در این میان، آمریکا بیش از هر کشور دیگری به ریاض سلاح می‌فروشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.