کرمان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: با توجه به اینکه استان کرمان کریدور قاچاق ۶۰ درصد مواد مخدر کشور است، نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی در حوزه مقابله بسیار موفق عمل کرده اند.

رابطه بین اشتغال و اعتیاد همواره برعکس بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حمید ذکاء اسدی صبح دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به موفقیت های نسبی استان کرمان در حوزه درمان اعتیاد اشاره کرد و افزود: در استان کرمان در راستای برخورد با اشرار کارهای خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ورود بسیج به عرصه مبارزه با مواد مخدر را گرامی می داریم زیرا هر جا که نیروهای مردمی ورود یافته اند، نتایج کارهای دولتی نیز افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه اقدامات مقابله ای با مواد مخدر همواره در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، عنوان کرد: آنچه در دولت یازدهم در استان کرمان مورد تاکید قرارگرفته، این است که تا با همکاری همه مدیران کارهای مقابله با مواد مخدر به پیشگیری، درمان و اشتغال وایجاد کسب و کار متمرکز شود.

ذکاء اسدی تصریح کرد: کارهای دولتی خوب است اما نیاز به بودجه دارد که سیکل اجرای آن نیز زمان بر است اما با نگاه استاندار کرمان، این استان به هشت زون اقتصادی تقسیم بندی شده  و موسسات بزرگ توسعه ای و مدیریتی وارد شده اند که امادگی دارند کارهای بزرگی را انجام دهند  و می توان از  ظرفیت این معین ها برای کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر نیز استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه رابطه بین اشتغال و اعتیاد همواره برعکس بوده است، گفت: اگر کارکنان قوای جسمی داشته باشند بهتر می توانند کارها را انجام دهند.

امام جمعه موقت کرمان نیزبا تاکید براینکه مهمترین مساله در حوزه مواد مخدر، کاهش تقاضا و جلوگیری از شیوع مواد مخدر است و مبلغان دینی و مجالس مذهبی در این زمینه نقش مهمی را دارند، یادآورشد: می توان از فرصت هایی مانند ماه محرم و ماه رمضان برای حل موضوع اعتیاد در جامعه استفاده کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه وقف خیران در حوزه امنیت نوید خوبی برای استان کرمان بوده است، گفت: برای اولین بار در استان کرمان شاهد وقف برای امنیت بودیم که ۱۱۰ میلیارد ریال از سوی خیران برای این کار اهدا شد.

خلیل همایی با تاکید براینکه وزارت کشور نیز موضوع خیران برای کاهش آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داده است، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در حوزه مقابله تاکنون بیش از سه هزار نفر در این راه شهید شده اند.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری خلاءهای زیادی وجود دارد و اگر از ظرفیت خیران استفاده شود ظرفیت بزرگی برای کاهش تقاضا به کار گرفته می شوند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بیان کرد: رسانه ها در جلب کمک خیران برای پیشگیری از اعتیاد نقش اساسی دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان درادامه جلسه گفت: در هشت ماه امسال بیش از ۷۲ هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

حسین چناریان افزود: استان کرمان در حوزه کشف مواد مخدر در سال جاری رتبه دوم کشوری را بعد از استان سیستان و بلوچستان کسب کرده است.

وی ادامه داد: در هشت ماه امسال هشت هزار نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده اند که افزایش نرخ ۱۶ درصدی را  در این حوزه داشته ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: ۷۰ گروه از سران و قاچاقچیان اصلی و عمده توسط سازمان های مقابله کننده مورد برخورد قرار گرفته اند که ۲۰  درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

چناریان به اقدامات حوزه درمان اعتیاد نیز اشاره و عنوان کرد: در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی نرخ جمعیت تحت درمان را مد نظر داشته ایم که تاکنون ۲۰ درصد نرخ جمعیت تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: در آخرین شیوع شناسی انجام شده در کشور، جایگاه استان کرمان با کاهش چهار درصدی نرخ شیوع به رتبه پنجم کشوری در این زمینه رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.