مدیر سابق نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز تزریق منابع جدید به صندوق‌های سهام از اول دیماه خبر داد.

آغاز تزریق منابع جدید به صندوق‌های سهام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمودرضا خواجه‌نصیری  از برنامه جدید برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهت ورود به پروسه سرمایه‌گذاری در سایر "صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام" خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار از دو ماه پیش در کمیته سرمایه‌گذاری تامین سرمایه آرمان مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت، پس از تهیه گزارشات کارشناسی، تصمیم بر این شد که با لحاظ کردن معیارهای مشخص در ابتدای هر ماه، صندوق گنجینه نسبت به صدور واحدهای سرمایه‌گذاری در ۱۰ صندوق سهام برتر اقدام کند.

مدیر سابق نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری در هر صندوق تا ۱۰ درصد ارزش روز صندوق سرمایه‌پذیر و تا سقف یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم در آینده می‌تواند مورد بازبینی قرار گیرد. این در حالی است که در حال حاضر، سقف ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده که در صورت کسب بازدهی مناسب، این مبلغ نیز قابل افزایش خواهد بود.

وی هدف از اجرای این طرح را استفاده از ظرفیت‌های تحلیلی بازار سرمایه و بهره‌مندی از رویکردهای متفاوت در سرمایه‌گذاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این رویکرد بتواند در آینده به توسعه فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.