بندر انزلی-مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از امضای تفاهمنامه اتصال خط ریلی چین به شمال دریای خزر از طریق این بندر خبر داد.

امضای تفاهمنامه اتصال خط ریلی چین به شمال دریای خزر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین چراغی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک همکاری سه‌جانبه به‌منظور راه‌اندازی کریدور حمل چند وجهی، چین‌ـ دریای خزرـ‌ بندر انزلی‌ـ‌قزوین اظهار کرد: هدف از امضای تفاهمنامه مشترک همکاری سه‌جانبه، معرفی کامل ظرفیت‌های بنادر استان و در نتیجه افزایش توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور در بنادر استان به ویژه در بندرانزلی بوده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مسیر جدید شاهد افزایش چشمگیر حجم مبادلات تجاری از مبدأ کشور چین در بندر انزلی می‌شویم، افزود: بررسی‌ها و کارشناسی‌های مختلفی پیرامون این کریدور صورت گرفته و مدیر هماهنگی شعبه کریدور ریلی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین به همراه رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین از زیر ساخت‌ها و تأسیسات قدیمی‌ترین بندر شمال ایران بازدید کرده و پس از آن جلسه مشترک سه‌جانبه با حضور هیأت چینی و اتاق بازرگانی قزوین در بندر انزلی تشکیل و در نهایت منتج به ایجاد دبیرخانه مشترک سه جانبه با معرفی نمایندگان طرفین شد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، پس از تشکیل دبیرخانه مشترک و بررسی‌های صورت گرفته تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه بین اداره کل بنادر ودریانوردی گیلان، اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین و اتاق بازرگانی استان قزوین در سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادر امضا شد.

وی تصریح کرد: کریدور مذکور را موجب افزایش بهره‌وری بازرگانان دانست و گفت: مسیر کریدور از مزیت‌های ممتاز در شاخص‌های زمان، مسافت، قیمت و اطمینان برای حمل انواع کالا به‌ویژه کانتینر نسبت به دیگر مسیرها است.

وی با بیان اینکه براساس تفاهمنامه همکاری مذکور، خط ریلی از کشور چین به شمال دریای خزر متصل می‌شود، یادآور شد: کالا از مسیر دریایی به بندرانزلی و پس از آن به قزوین ارسال می‌شود تا از طریق شبکه سراسری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حمل جاده‌ای به مقاصد مورد نظر منتقل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.