مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی وحدت حوزه و دانشگاه را اساس استقلال نظام اسلامی دانست و گفت: علوم تجربی و فناوری باید از حوزه سکولار سازی خارج و با دانش دینی آمیخته شود.

علوم تجربی و دینی در دانشگاه ها آمیخته شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه دوشنبه در گردهمایی اساتید بسیجی با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: وحدت واقعی حوزه و دانشگاه زمانی بوجود می آید که فرهنگ دانشگاه در حوزه های علمیه و فرهنگ حوزه در دانشگاهها نهادینه شود.

وی با اشاره به اسلامی کردن دانشگاهها گفت: طرح های مختلف برای این مهم ارائه شد ولی آمیزش دانش دینی با علوم تجربی مورد توافق تمام دست اندرکاران این امر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر دانش دینی با علوم و فناوری های روز آمیخته شود سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های موفق انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز توسعه دانش دینی ما در تاریخ علوم قرآنی بی نظیر است و اگر وارد حوزه تخصص های تجربی شود جامعه ما دژ محکمی برای اسلام و مسلمانان خواهد شد که استکبار نخواهد توانست در آن نفوذ کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امروز اکثر قشر دانشگاهی، افراد متدین و معتقد هستند و جمعیت زنان باعفت در دانشگاه ها بسیار فراتر از عناصر غیر ارزشی هستند درحالی که دانشگاه ها قبل از انقلاب کانون فساد و فحشا بود.

وی گفت: تحول و دگرگونی در دانشگاه ها از مهمترین دستاوردهای انقلاب است که تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: هم اکنون وضعیت وحدت بین حوزه و دانشگاه خوب است ولی باید توسعه یابد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: حدود ۴۰ سال است که بحث وحدت حوزه و دانشگاه مطرح است ولی هنوز تشکیلاتی برای این مبحث ایجاد نشده و نیاز است که در حوزه و دانشگاه تشکیلاتی برای عینیت بخشی به وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود.

وی برهم زدن وحدت بین حوزه و دانشگاه را عامل اصلی نفوذ استکبار به جامعه اسلامی دانست و افزود: نفوذ استعمار در ایران به یک و نیم قرن گذشته برمی گردد و عامل اصلی وقوع این نفوذ برهم زدن وحدت بین حوزه و دانشگاه و وحدت دانش دینی و علوم تجربی و تکنولوژی بود.

وی با تاکید بر اینکه دانش دینی با دانش تجربی باید آمیخته باشد اظهار کرد: با سکولارسازی علم در دوران قبل از انقلاب توسط استعمار در ایران، زمینه روی کار آمدن عامل خود باخته رضاشاهی در این کشور فراهم شد.

آیت الله علم الهدی افزود: جریان نخبگی در راس جامعه قرار دارد و اگر دانشگاه ها پیرو جریان سکولار باشند دشمن به راحتی به قشر نخبه جامعه و سپس به تمام کشور نفوذ می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.