شهرکرد-مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در بعد سلامت مردم با احدی شوخی نداریم و در صورتی که مورد غیر بهداشتی مشاهده شود با حکم قضایی نسبت به ضبط و معدوم سازی اقدام می شود.

موارد غیربهداشتی در مزارع پرورش ماهی پیگیری می شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی استان عصر دوشنبه در جلسه نظارت مسئولین فنی بر مزارع پرورش ماهی گفت: در صورتی که شرایط بهداشتی رعایت نشود یا از مواد ضد عفونی غیر مجاز استفاده شود یا هر مورد غیر بهداشتی در مزرعه بوجود آید سیستم به سرعت از هم متلاشی می شود.

عبدالمحمد نجاتی در ادامه افزود: در بعد سلامت مردم با احدی شوخی نداریم و در صورتی که مورد غیر بهداشتی مشاهده شود با حکم قضایی نسبت به ضبط و معدوم سازی اقدام می شود، همانگونه که در چند وقت اخیر به دلیل بارندگی و در پی آن از بین رفتن چندین تن ماهی حدود ۱۹ تن ماهی فاسد شناسایی و معدوم شد.

نجاتی اقتصاد مقاومتی را در دامپزشکی تولید سالم و بهداشتی برشمرد و تصریح کرد: نظارت مسئولین فنی می تواند در این سالم سازی بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۳ سال از کنترل بیماری VHS می گذرد ولی برخی از مردم هنوز جرات خرید ماهی را پیدا نکرده اند پس نباید بگذاریم با موارد غیر بهداشتی به اذهان مردم خدشه وارد شود و نگاهشان نسبت به خوراک خود بدبینانه شود.

در پایان جلسه نیز نواقص، کاستی ها و پیشنهاداتی در این خصوص مطرح و راه کارهایی ارائه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.